Ga naar inhoud


[all] Dreambox via internet programmeren??


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi Humaxxx,

 

Je moet in de Speedtouch 580 wel poort 80 doorleiden naar het interne IP van je dreambox. Wat mijn voorganger schreef gaat ook pas op als voorgaande handeling is uitgevoerd.

 

Onderstaande vond ik in twee tellen hierover op het internet.

 

John

 

Hier

NAT instellen voor toegang tot eigen servers of on-line gaming

 

Standaard zorgt de NAPT (Network Adress & Port Translation) in de SpeedTouch 500, 600 en 700 series router modems ervoor dat alle poorten van buitenaf (WAN-zijde=Internet-zijde) niet geopend zijn d.i. als een stevig slot op de deur naar het lokale netwerk.

Indien men in het lokale netwerk servers wil inrichten (zoals bijv. HTTP-, FTP- of VPN-server) of remote toegang tot PC's wil toestaan (bijv. PC-Anywere of Telnet) of bij On-line Gaming, dan dienen hiervoor poorten in de modem geopend en geforward te worden naar bepaalde computers in het lokale netwerk.

Hierbij geldt: steeds één poort naar één bepaalde computer.

 

Om NAT-poorten in te richten is:

 

Voor firmware R4.2

het Windows programma "NAT-manager" beschikbaar. Naast een aantal bekende standaard poorten kent dit programma ook de mogelijkheid iedere andere gewenste poort te laten openen en forwarden voor één bepaalde computer in het lokale netwerk. Per default wordt de NAT-entry op de router modem ingericht voor de PC waarop de NAT-manager actief is. Voor download van de NAT manager software, klik hier.

TIP: Voorzie de betreffende PC/server van een vast IP-adres zodat de NAT-poort altijd voor dezelfde PC/server openstaat

Voor firmware R5.3 en hoger

de op het modem ingebouwde functie "Games&Application sharing" beschikbaar. Zie de betreffende webpagina op het modem.

TIP: Vink bij het configureren "Always use the same address" aan, zodat de NAT-poort altijd voor dezelfde PC/server openstaat.

 

Opmerking: De controle op goede werking van de NAT port-forward voor servers dient vanaf het internet te gebeuren (je moet buiten staan om de toegangscontrole op binnenkomst te kunnen verifiëren) bijv. zelf via een extra kiesverbinding vanaf de eigen locatie of door een vriend(in) of familielid vanaf een andere locatie.

 

Meer informatie over NAT/NAPT, multi-NAT, transparent-NAT is te lezen in een Application Note.

Download Application Note over NAT

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand iets meer vertellen over de beveiliging, met name het instellen van "En de gebruikelijke dingetjes doen: HTTP password zetten, password veranderen, rare poort kiezen... "

Dreambox 7000 AMBER - Diseq Motor SuperJack MG_120 - UNI.SINGLE NF 0.3db LO 9.75/10.6 GHz - PLI JELLY - schotel: TRIAX 110 CM / TRIAX 70 CM draaibaar - 20 GB 5400 RMP - "Doe mij die maar.."

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je noemt is meer het modem of router gedoe

dus je moet altijd zorgen dat je je standaard

wachtwoord uit je modem of router vernieuwd met een ander wachtwoord

 

als je standaard houdt is de kans groot dat iemand kan zitten spelen

met je dreambox!

er zijn pagina's te vinden waar elk merk en standaard wachtwoorden zijn te vinden.

 

het forwarden is vaak nat of virtual server in je modem of router

kijk hiervoor in je gebruiks aanwijzing.

 

succes

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kan iemand iets meer vertellen over de beveiliging, met name het instellen van "En de gebruikelijke dingetjes doen: HTTP password zetten, password veranderen, rare poort kiezen... "

HTTP password zetten: menu - setup - expert setup - Use http authentification
Password veranderen: typ "passwd" in telnet en verander je password
Rare poort kiezen: menu - setup - expert setup - communication setup - en daar de 80 veranderen, of bij voorkeur dit allemaal regelen in je router/modem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

aah bedankt, het gaat hier dus om het wijzigen van de root password, iemand al gekeken om alleen een http user aan te maken?.. ik vind dit toch nog een beetje trickie.. wat denken jullie?

Dreambox 7000 AMBER - Diseq Motor SuperJack MG_120 - UNI.SINGLE NF 0.3db LO 9.75/10.6 GHz - PLI JELLY - schotel: TRIAX 110 CM / TRIAX 70 CM draaibaar - 20 GB 5400 RMP - "Doe mij die maar.."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MGGREEN

 

Ja

 

Ik heb dat gister ook na het lezen van deze thread ook gedaan.

Root passwd heb ik zowieso al aangepast.

Op de router de poort omgezet voor http toegang dreambox.

Publiek ip bij DYNDNS omgezet in naam (hoeft niet, maar vond ik wel handiger)

bij het intoetsen van mn naam in de adresbalk kom ik na aanmelding in de webinterface .

 

Werkt prima..!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Wie kan me helpen ? Heb het hele draadje doorlezen en kom er niet uit ik probeer mijn db7020 te streamen op internet, ik kom wel in de webinterface kan programma kiezen enz maar er komt geen beeld.

Ik denk dat poorten enz toch juist moetens staan want anders kwam ik niet in de dreambox ? Vlc in geinstalleerd op pc met active x plugin. Via mijn lokaal netwerk thuis krijg ik zonder probleem beeld op laptop en op pc, vanop afstand (werk) kom ik er wel in maar geen beeld. Ik tik mijn ipadres in gevolgd door poortnr hetgene ik heb omgeleid naar poort 80.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

db8000 db800 db600 db500hd chanelmaster 1.20m draaibaar visiosat bigsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de uploadsnelheid van je internetverbinding?

De stream van de Dreambox is nogal breedbandig.

Met een standaard internetverbinding met bijv. 512 kbit/s upstream krijg je dan zoveel dropped packets, dat er geen beeld meer overkomt.

Een tijdje terug heeft iemand een scriptje gepost om de PC de data zover te laten comprimeren dat streamen over internet wel mogelijk wordt.

Wellicht heb je daar meer aan.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
heb geen idee van upstream snelheid volgens site van telenet zou dit 192 kbps zijn ???

Klinkt reeel, en is veel te weinig voor de standaard streamfunctie

Citaat:
enig idee waar ik dat script kan vinden ?

Eh... met de zoekfunctie?
+dreambox +streamen +script als zoekterm, en de tijd op 1 jaar zetten.
Dan vliegt-ie je om de oren.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom nog steeds niet van buitenaf in de DB :-((( Wie Helpt...

 

SpeedTouch 5x6

Eerst application gemaakt onder de naam Dreambox met deze instellingen.

 

Protocol Port Range Translate To Trigger Protocol Trigger Port

 

TCP 80 - 80 7080 - 7080 - -

 

Daarna assign application to local network device :

 

De zojuistgemaakte dreambox application gekoppeld aan 192.168.1.105 (DB IP)

 

Van buitenaf mijn ip adres : 80.xxx.xxx.xx:7080

 

Wie kan mij vertellen wat er hier niet klopt ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Code:
Protocol     Port Range     Translate To       Trigger Protocol  Trigger Port   TCP          80 - 80       7080 - 7080                -               - 

Van buitenaf mijn ip adres : 80.xxx.xxx.xx:7080

Als ik me niet heel erg vergis, map je hiermee de externe poort 80 op de interne poort 7080.
En da's dus precies andersom dan wat je wilt.

Greetz, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...