Ga naar inhoud


kan TV Vlaanderen niet activeren op DM7000


Gast

Aanbevolen berichten

Goede avond iedereen,

 

Het lukt me niet om een pas aangekochte TV-vlaanderen digitaal kaart te activeren en probeer uit te vissen waarom.

 

Om zeker te spelen dat het niet aan de dreambox software lag heb ik m'n DM7000 dan maar helemaal leeggemaakt en uitgerust met een Gemini 2.9 image en de Camd3.868 en CCcam_1.1.0 ingeladen alsook een config voor beide.

 

Heb geen complete transponder scan gemaakt wel een paar transponders manueel ingegeven.

 

resultaat is hetvolgende:

 

- Op frequentie 12012 zit France2 en France3 met nog een pak andere zenders. ontvangst zit op SNR=84% en AGC=56%. Wel zwart beeld omdat het niet decodeerd maar verder lijkt alles ok. Zender 'Kiosque' (FTA) geeft een prima beeld.

 

- Op transponders met freq 12669 en 12515 is dat wel anders. Hier zit normaal 'één' op en Ketnet en NL1 en zo. Maar de Dreambox kan daar gewoon geen zenders op vinden.... vreemd

 

- Op freq 12343 komt de lijst met Hallmark en Cartoon en zo wel boven, maar die zenders lijken niet degelijk te werken: er is een SNR=49% en AGC37% wat dus echt niet veel is. Ook de boodschap "Service could not be found!" wordt op het scherm weergegeven. Vreemd toch die lage cijfers, op dezelfde sat en een andere transponder is het veel beter.

 

Komt dit omdat mijn schotel niet goed meer afgestemd is? Het ding hangt al een paar jaar aan de muur en moet mischien wat bijgeregeld worden?

 

Kan ik de TV-Vlaandere kaart alleen activeren op Belgische zenders? of kan dit ook met France2 en zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


de cijfers spreken voor zichzelf : je schotel moet beter worden afgestemd, oif is te klein. TVV raad aan om op één af te stemmen voor aktivering.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil best geloven dat het ding beter moet afgestemd worden.

 

Maar ik zou ook willen begrijpen waarom dit zo is. De zenders op transponder 12012 werken namelijk wel goed en volgens de SNR van 84% lijken die ook goed afgestemd te zijn.

 

Het is nu éénmaal dezelfde sat-groep (Astra op 19,2°). Liggen die transponders misschien zo ver uit elkaar? Indien dit zo is zal ik door beter af te stemmen op de transponder van één een slechter signaal krijgen voor de zenders op andere transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12012 is Astra 1H, 12669 en 12515 is Astra 1G. Beide beams zijn wel gelijk, maar het zijn wel 2 verschillende satellieten. Maar bon, ze liggen vrij kort bij elkaar, eigenlijk zou je het verschil niet mogen zien. Wat ik wél opmaak uit je verhaal, is dat het signaal slechter wordt naarmate de frekwentie hoger is. Geen probleem met de kabelaansluitingen of de lengte van de kabel ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante opmerking van die kabel. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of er aansluitproblemen zijn. Kabel ligt er nu wel al een kleine 10 jaar en is zowat 30 meter lang. Ik zal zeker eens nagaan of er iets zichtbaar is, misschien heeft één of ander beest er wel z'n tanden ingezet, lol. Anderzijds was die kabel 10 jaar geleden het beste van het beste.

 

De LNB hangt dus ook al zaker 5 jaar buiten. Is nog een type van 0,8 dB of zo iets in dat genre. Werkte tot vandaag wel allemaal goed.

 

Als het niet regent morgen verzet ik de dreambox en TV tot naast de schotel en sluit ik een kabel aan van maar een paar meter. Dat zal dan direct antwoord geven voor de aansluitproblemen. Een andere LNB heb ik wel niet direct bij de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...