Ga naar inhoud


probleem met explorer. reset zichzelf na foutmelding


jacobus

Aanbevolen berichten

explorer.exe geeft regelmatig een foutmelding, en herstart dan.

En dan bedoel ik niet de browser, maar de filemanager.

PC is gescand met mn eigen virusscanner en online, en ik heb naar spyware gescand, maar alles is schoon.

Wie weet wat dit kan zijn?

ik heb ergens gelezen dat het door codecs kan komen, maar ik heb al tijden dezelfde codecs erop, en het probleem heb ik pas sinds kort.

 

 

Logboek:

 

Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: dbghelp.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x0001295d.

 

Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen module: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen op: 0x000139f8.

 

Er kunnen geen toegewezen faxapparaten (virtueel of TAPI) worden geïnitialiseerd. Er kunnen pas faxberichten worden verzonden nadat er een faxapparaat is geïnstalleerd.

 

De regel voor uitgaande routing is niet geldig omdat er geen geldig apparaat kan worden gevonden. De uitgaande faxberichten die van deze regel gebruikmaken, zullen niet worden omgeleid. Controleer of het doelapparaat (of de doelapparaten) op de juiste manier is aangesloten, geïnstalleerd en ingeschakeld. Landnummer: * Netnummer: *

 

dat zijn 4 foutmeldingen die steeds terugkomen.

Wat ik vooral erg raar vindt is dat er steeds wordt geprobeerd om mijn fax te starten. Zover ik kan nagaan is dat overigens telkens bij het inschaklen van mijn pc.

 

Deze melding heb ik ook nog gevonden:

Windows heeft het register van gebruiker JACK\jack opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

 

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb real vnc verwijderd en een of ander progje dat cuetour heet, en mogelijk malware is. Ik kan er echter niet veel over vinden. Dit progje stond niet in de softwarelijst, maar ccleaner zag hem wel.

Verder heb ik nog een hoop vreemde progjes gevonden, maar deze blijken allemaal afkomstig van HP. BV webreg, trayapp, overland en nog meer. Deze schijnen allemaal save te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb real vnc verwijderd en een of ander progje dat cuetour heet, en mogelijk malware is. Ik kan er echter niet veel over vinden. Dit progje stond niet in de softwarelijst, maar ccleaner zag hem wel.
Verder heb ik nog een hoop vreemde progjes gevonden, maar deze blijken allemaal afkomstig van HP. BV webreg, trayapp, overland en nog meer. Deze schijnen allemaal save te zijn.


HP installeerd een hoop van die kleine tooltjes en is vaak erg buggie software kwa installatie als het om een printer of scanner gaat. Maar de software is wel save inderdaad.

Maar windows explorer zelf is nou ook niet al te stabiel te noemen, ik heb sinds een tijdje een geport amiga programma op mijn windows draaien waar ik super blij mee ben namelijk directory opus, die was al waanzinnig op de amiga en onder windows doet het er niet minder om een super stukje behulpzame software wat je geheel naar je eigen wensen kunt instellen. En ook bij mij crashed win explorer hoor met bepaald gebruik ik vind dat zo ondertussen al een gewoonte ook op mijn werk gebeurd dat.

Ik ben trouwens erg blij dat er proggers zijn die nu de oude amiga software bekijken en het omzetten naar windows/mac/linux. Dit wordt weer een erg leuke uitdaging, D opus is er al 100% goed voorbeeld van!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ligt 't probleem zoals in dit draadje ,waar een softwarepakket allerlei toegevoegd heeft in het rechter muisklik menu.

Dat in conflict komt met wat er hier al instaat.

Welke opties krijg je allemaal te zien als je op een willekeurige map gaat rechts klikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb enkele toepassingen verwijderd, en hitman pro weer geinstalleerd. Sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad.

Ff afwachten dus. Als het wegblijft, was het dus blijkbaar een conflikt met een van die programma´s, en als het terugkomt, dan zoek ik weer verder.

Onder mn rechtermuisknop zit niet zo veel: winrar, antivirus en winamp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...