Ga naar inhoud


Spookbestanden op Dreambox HD?


Raphie

Aanbevolen berichten

Ik heb wat films opgenomen op de DB HD, nu heb ik 2 problemen:

 

1. Het lijkt het wel of de dreambox 2 soorten TS files schrijft, files die direct kunnen worden afgespeeld in VLC, maar waar DVR-Studio Pro van over z'n nek gaat als je er MPEG2 van probeert te maken. En .TS die NIET afspelen in VLC, maar het wel weer prima doen in DVD Studio Pro.

 

2. Ik heb een film, die ik nog wel via het file menu van de Dreambox zie, maar niet als ik via XP met Samba naar de HD ga.

 

Hoe kan dit? en hoe kan ik dit oplosssen?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou bij mij speelt alles af in de mediaplayer classic...(is gratis overal te downloaden)...ik doe het omzetten naar dvd van die bestanden nog altijd met projectX,Pegasys TMPGEnc DVD Author,DVDPatcher v106...met projectx kun je die bestanden mooi demuxen ...ook naar mpeg...dan spelen ze zelfs in de mediaspeler van windows!!!!.......Voor punt 2 Dan heb je waarschijnlijk via ftp of samba de file gewist maar dan staat hij alleen nog in de "recordings.epl" en de file zelf op de harddisk is weg...zo ziet zo'n regel eruit in de epl file:

 

#SERVICE: 1:0:1:24:11:85:c00000:0:0:0:/hdd/movie/SCI FI - Colossus - Science-Fiction - 03_04_06.ts

#DESCRIPTION: Colossus - Science-Fiction

#TYPE 16385

/hdd/movie/SCI FI - Colossus - Science-Fiction - 03_04_06.ts

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag niet vergeten dat zo'n TS bestand niets meer is dan de "stream" zoals die door de transponder werd uitgestraald. Hier zit dus een video-signaal in, één of meerdere audio-signalen, teletext, en wie weet wat nog meer. De beeldresoluties kunnen ook verschillen van zender tot zender, en dan heb je nog 3:4 en 16:9 signalen.

Het is dus niet abnormaal dat de ene TS stream wél werkt met een bepaalde software, en een andere niet, en dat er verschillen zijn tussen de software's onderling.

In het uiterste geval kan je alles demultiplexen via project-X, om met de video & audio bestanden verder te werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een TS opgenomen via Taquilla, deze geeft een groot € teken weer vanaf minuut 43 (copy protection)hoe krijg ik deze eruit? (de file speelt wel goed op de DB zelf)

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...