Ga naar inhoud


HDTV kanalen gezocht (streaming)


mr|repel

Aanbevolen berichten

Thanks pheno. Dit werkt (en redelijk goed ook). Ik kan ook HD signaal streamen. Gaat redelijk goed. Om de minuut een hapering, maar ik vind het toch redelijk knap..

 

Alleen op de 500 lukt het streamen niet. Heeft iemand daar ervaring mee?

Visiosat G4 / DM 7000 / DM 8000 / Qnap 209 pro II / PS3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Verschil is dat de andere HD kanalen in MPEG2 uitzenden. De meeste videokaarten kunnen dit hardwarematig aan. Voor MPEG 4 (de BBC dus) zal je PC zelf de boel moeten berekeken en dat kost tijd. Zet maar eens de vinkjes met drop frames enzo uit in VLC. Dan hou je wel beeld, maar gaat het een eind achterlopen op het geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan iemand mij uitleggen hoe ik die HD versie van VLC kan installeren als er geen installer bij zit? Als ik vanuit de webbrowser op VLC klik, dan opent hij automatisch de oudere (niet HD) versie van VLC. Verder zie ik bij sommige HD zender heel erg dat het interlaced is. Hij is dan niet snel genoeg om de lijntjes weg te werken en bij andere zender weer wel??

 

Alvast ontzettend bedankt voor eventuele reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt niet aan de bandbreedte van het netwerk te liggen. VLC werkt niet goed met deze stream. Ook als ik hem op de HDD opneem en kopieer naar mijn PC dan speelt VLC hem ook niet goed af en crashed na 1a2 seconden. PC= Pentium 4, DualCore 2,8 Ghz

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC HD: 10847 V 22000 5/6, DVB MPEG4 HD.

 

Dat kan je dreambox 7000s gewoon aan, met een editor van het data kanaal een TV kanaal maken (1) en streamen die handel.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sattools,

 

vriendelijk dank voor deze informatie. Kijk vol spanning al uit naar BBC HD uitzendingen op mijn 1920x1200 Philips monitor.

 

Waar kan ik de Dreambox betreffende bestand vinden om data in tv kanaal te veranderen.

 

Ik heb al gekeken, maar kan bestand niet direct vinden. Kan dit met Vi aangepast worden ?

 

Misschien is dit eenvoudig aan te geven.

 

Hoor dit graag even.

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat handig zou zijn om bbc hd werkend te krijgen is dat mensen die het werkend hebben, hier een bericht plaatsen wat voor videokaart ze gebruiken en wat voor prossesor ze hebben, en wat voor router/netwerk. Ik zou evt. wel een paar aanpassingen willen doen aan mijn pc is altijd goedkoper dan nu en HD ontvanger te kopen voor die paar HD kanalen die nu beschikbaar zijn. Misschien werkt het ook beter met een crossed cable?

Greetz,

 

Sijberman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

 

XML file inmiddels gevonden. Voor gemak toch maar een editor programma gebruikt om de zender BBC HD van data naar tv om te zetten.

 

De BBC HD stream ontvangen werkt nu. Afspelen is echter nog niet gerealiseerd.

 

Het is een prima idee om een lijst te maken met bruikbare HDTV setups met vermelding van de toegepaste hardware en de communicatie instellingen.

 

Men zit met HDTV ontvangst snel aan de grenzen van de PC en de Dreambox. De communicatie (NFS) procedure heeft ook nog diverse instel mogelijkheden. De instellingen en capaciteit van de hardware moeten optimaal zijn voor een goede HDTV ontvangst.

 

Het zijn prachtige beelden en als het lukt met de Dreambox, is het een goedkope manier om nu al HDTV uitzengen te kunnen bekijken en te kunnen opnemen.

 

Waaruit weer eens blijkt hoe multi-functioneel de Dreambox is.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij kan het aan twee dingen liggen dnk ik. 1 netwerk/router. 2 Videokaart. ik denk zelf aan de videokaart omdat ik die later nog zou kopen heb ik een onboard kaartje van nvidia, de 6100 en ik heb purevideodecoder eropgezet maar dat haalt niets uit. Mijn computer is een athlon64 3200+ kloksnelheid 2.01GHZ.

Greetz,

 

Sijberman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
zeg bramj

Ik probeer ook te streamen naar m'n Mac (VLC). Hoe doe jij dat? Die Web-x-TV plugin werkt niet bij een mac...

reddie


Dreambox op juiste zender zetten (via webinterface bv of met afstandbediening)
VLC openen en dan network stream, http, http://dreamboxip/video.m3u

Works for me. Zowel op MAC als op Windows.

Gr,


Ik heb dit nu geprobeerd maar hij vraagt dus om een loginnaam en pasword.
dus root en dreambox ingetypt. maar hij gaat niet verder en vraag elke keer weer opnieuw naar de login en paswordt. Wat doe ik dan verkeerd?? web-xtv doet het gewoon dus mijn netwerk is gewoon in orde??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Ik heb dit nu geprobeerd maar hij vraagt dus om een loginnaam en pasword.
dus root en dreambox ingetypt. maar hij gaat niet verder en vraag elke keer weer opnieuw naar de login en paswordt.


Dit heb ik dus ook, iemand een oplossing??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...