Ga naar inhoud


diseqc switch wisselt niet?!?


elektron

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

Gezien het mooie weer ben ik vandaag wat gaan knutsellen met mijn schotel. wat ik gedaan heb is, dat ik met mijn triax van 80cm, Astra2 en Hotbird wil ontvangen. Zo heb ik eerst elke lnb juist uitgericht op elke satelliet, die ik direct doorverbond aan mijn DreamBox 500S.

Het probleem is, dat mijn switch, die diseqc1.0 wel ondersteunt, 1 lnb laat zien. Ik kan ook niet in de SATFIND functie van mijn receiver de signaal niet zien van het andere LNB, lijkt op ene of andere manier niet te switchen. Hoewel als ik beide LNB's van poort wissel dat het dan wel andere LNB op dat poort ook schijnt te werken.

Hieruit concludeer ik dat de ene LNB niet schijnt te werken met de switch en zonder wel. Dus mijn vraag is, is het mogelijk dat de LNB de switch zondanig belast dat het niet juist kan functioneren? Alvast bedankt.

The only thing that interferes with my learning is my education.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi elektron,

 

Hoewel ik niet thuis ben in de dreambox, zou het diseqc systeem ongeveer per ontvanger op dezelfde manier moeten werken.

 

Als je in het menu de astra 1 aan poort 1 koppelt, hotbird aan poort 2 en astra aan poort 3 zou het moeten werken. Over het algemeen wordt door de ontvanger als je in het installatie menu niet vermeld dat je een diseqc switch hebt gemonteerd alleen naar poort 1 gekeken, in jouw geval dus astra 1.

 

Dus, vertel je ontvanger eerst dat je een diseqc switch hebt geinstalleerd, en dan op welke poort je de lnb's hebt aangesloten.

 

Succes.

 

Janhendrik.

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wel degelijk mogelijk dat de LNB de diseqc niet laat switchen !

ik heb pas een installatie gedaan, en alle schotels werkten apart goed, maar met de diseqc ertussen bleef alles steeds maar op hotbird (diseqc A) staan. Na veel zoeken, meerdere diseqc's uitgewisseld, steeds hetzelfde. Uitendelijk LNB's gaan wisselen, en toen kwam het eruit. LNB trok veel teveel stroom. Andere LNB erop en het probleem was over. Let wel, in eerste instantie werkte dit LNB wel goed, ik had immers de schotel normaal kunnen afstellen!

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde voor met mijn 60cm schoten , met 2 apparte LNB's

 

Diseqc A/B

A: Astra 1A-1H

B: Astra 2B/2D + Eurobird 1

 

Bleef steken op A.

 

Toen heb ik in de settings van Diseqc -> Toneburst Diseqc veranderd , en het

werkte meteen.

 

Wat is toneburst eigenlijk ?

 

Vvenaya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik had hetzelfde voor met mijn 60cm schoten , met 2 apparte LNB's

Diseqc A/B
A: Astra 1A-1H
B: Astra 2B/2D + Eurobird 1

Bleef steken op A.

Toen heb ik in de settings van Diseqc -> Toneburst Diseqc veranderd , en het
werkte meteen.

Wat is toneburst eigenlijk ?

Vvenaya


Schakelen dmv een elektronische puls.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...