Gast Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 geodenmiddag. ik hebproblemen met signaal sterkte van c+ nl. ik heb Dreambox 7000 S met Gemini 2.90 img, met diescq 1.2 motor en schotel ( 120cm ) probleem met c+ nl ( orji, card ) fre, 12515 / 22000 hor. en 12574 / 22000 hor. signaal sterkte 51 % - 50% rest duizend fre, 85% - 95% meer dan 6000 kanalen. wie kan mij helpen om dit problemen op te lossen. met vriendelik groet, Metehan.
John van Dreumel Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 Hi, Allereerst natuurlijk welkom op sat4all. Je vertelt er niet bij hoe de ontvangst bij andere transponders is. Heb je daar geen problemen? Eventueel een nieuwe settingslijst erin poffen zou het probleem kunnen oplossen. Misschien is dit te eenvoudig bedacht maar kwaad kan het sowieso niet. Ook een scan van Astra zou weleens uitkomst kunnen geven. John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Gast Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 Toch geen DECT-telefoon in de buurt van je ontvanger ?
Gast Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 hoi, andere transporter is perfect ( 85% -95% ) ik heb al hondeerd keer probeerd nieuwe setting lijst en handmatig ook probeerd, ik heb peet123 settinglijst. gr,Metehan
Gast Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 Als er maar 1 frequentie slecht is dan komt dat meestal door een slechte bekabeling/connector etc. Ergens in het pad van LNB naar ontvanger zit iets niet helemaal lekker. Het meest eenvoudig kun je dit testen door tijdelijk een andere kabel rechtstreeks van de lnb naar je ontvanger te leggen.
jeevanhoof Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 hoi, Dit is een zwakke transponder, op een hoge frequentie, vandaar dat de problemen daar eerst merkbaar worden. Bij mij was het de kabel, of waren het de stekkers tussen mn LNB en de rotor die slecht was. Deze vervangen en alles was opgelost. mvg mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Gast Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 beste Zeeteefje en Jeevanhoof, ik heb nieuwe kabel( als beste kwalietiet ) neer gelegt van uit lnb naar dreambox en 3 keer diescq 1.2 vervangen eerste 2 maanden gaat goed later weer het zelfde probleem.dat gebeurd allen twee fre, (12515/22000 en 12574/22000 Hor,) sorry maar ik word bijna gek van dit probleem, A.u.b. helpen. gr,Metehan
Ptje Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 Ik heb het al in meer posting gezegt. Zet er een satslope tussen. (geen demper)
arnoldjan Geplaatst: 12 juni 2006 Geplaatst: 12 juni 2006 Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem. Vroeger heb ik het ook eens gehad en ben toen weken aan het klooien geweest. Ik weet al niet meer wat ik gedaan heb. o.a. lnb en schotel vernieuwd. Maar sinds ..vanmiddag... is het probleem er weer. Vrijdag heb ik PET er in gezet ipv Picard. Ned. 1/2 en 3 met een signaal tussen de 50 en 65% Maw meestal geen en soms wel beeld. Andere Astra kanalen geven 85 to 90%. Het was extreem warm.. kan een LNB daar van deels sneuvelen? Kan een LNB zoiezo deels sneuvelen???? In middels Picard weer teruggezet. Ik kan nu wel vanalles proberen maar dan weet je straks ook niet meer waar voor en achter zit. Tips zijn welkom Wie het weet mag het zeggen...... Ik gebruik een draaibare opstelling, met een 90 cm schoter en .3 LNB.
Ptje Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 h t t p : / / w w w . s r t s .com/store/simages/jo9617 Let wel, dit is geen commerciele link. Enkel een link naar genoemde hardware. Geloof me, dat werkt echt.
Gast Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 Een satslope filter dempt alle signalen met een hogere frequentie dan voor satelliet in gebruik is. Dit zal vaak helpen (ik gebruik er zelf ook 1), maar is feitelijk een lapmiddel waarmee je onvolkomenheden in je installatie verhelpt.
nbrok Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 Hallo, Heb je ook gedacht aan de skew van je LNB? Ik had ook vorig jaar slechte ontvangst. Een klein beetje aan de LNB gedraaid en de ontvangst werd stukke beter. Groeten, Nick Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
jeevanhoof Geplaatst: 13 juni 2006 Geplaatst: 13 juni 2006 hoi Draai je motor eens naar een andere satelliet bv sirius of nog verder weg. Vervolgens draai je hem terug naar astra. De kans is groot dat je nu terug beeld hebt op de transponder van NED 1 mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen