Gast Geplaatst: 19 juni 2006 Geplaatst: 19 juni 2006 Hallo, ik ben een fervent gemini gebruiker, maar sinds versie 2.7 (dus na de kerst editie) heb ik ellende met elke dreambox 500/7000/7020. Vandaag bijvoorbeeld, een splinternieuwe DM7020S, via de webinterface een Gemini 2.9 erop gezet die van de IHAD website komt. Installeren gaat goed. Addon emu Newcamd installeerd ook nog, maar daarna ga ik voor de newcamd config file.. en dan krijg je een foutmelding, toevoegen mislukt. Daarna nog eens een Factory reset gedaan maar nee hoor, toevoegen van addon's wil tegenwoordig niet meer. Tot nu toe heb ik altijd dus gemini 2.6 bij iedereen geinstalleerd omdat die image als enige bij me werkt, maar ik vindt dat nogal zonde voor een nieuwe 7020S... Iemand ervaring mee? Doe ik iets verkeerd? Ik heb ook wel op verschillende manieren geflashed, dat maakt niets uit. Zelf heb ik het idee dat het misgaat door een fout verwijzing in de paden want ik zie dan wel bestanden staan in /tmp/var/tuxbox/newcamd die in feite in /var/tuxbox/newcamd horen te staan. Dus de fout zit hem naar de alghele root verwijzing van de filesystem. Mijn tijdelijke installeer map staat op de default instelling "/tmp" Voor de duidelijk alsnog, het gebeurt bij mij bij meerdere dreamboxen (500/5620/70xx), met meerdere versies van Gemini, behalve onder de 2.7. Ik hoop graag snel een reactie te krijgen :-)
Avalon Geplaatst: 19 juni 2006 Geplaatst: 19 juni 2006 Sla het instellen van je schotel config eens over wil nog wel eens helpen.. Gegroet, Avalon
Gast Geplaatst: 19 juni 2006 Geplaatst: 19 juni 2006 Ik ga standaard tot Pal en taal selectie, schotel stel ik inderdaad nooit in, werkt altijd wel met de settings van Joske en voor de rest standaard.
Gast Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 UP, niemand ervaring mee? dan moet het maar weer Gemini 2.6 worden.
swa Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 ben je niet alleen ik heb dat ook kan maar 2 addons erin krijgen allee ik bedoel je krijgt er weel veel in maar je ziet er maar 2
Gast Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 lijkt wel of je dan geen rechten hebt om het programmatje weg te schrijven. Dan zegt die wel dat het geinstalleerd is alleen dan schrijft die niks weg. Ik heb precies hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?
Gast Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 Achteraf denk ik dat we beter op duitse/gemini forums kunnen zoeken...
swa Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 heb het al gevonden lijkt wel dat er een bug inzit in de nieuwste versie heb de vorige genomen en nu werkt het wel kan er nu 4 emus inzeten
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2006 Geplaatst: 20 juni 2006 extreem vreemd zo'n geval "van waar komt het door"? ben ook fervent gemini user op alle 4 mijn dreamboxies heb dat probleem echt niet heb je per dreambox de vrije /var al eens gechecked? aan de dm7000 hangt hier een usb stick en /var is verplaatst naar usb (kan addons erbij zetten wat ik wil) de beide dm 500 lopen met een softcam (natuurlijk de camd3) subliem mijn zenderlijst is mijn eigen brouwsel, pet123 is naar mijn mening overkompleet omdat pet123 harstikke kompleet WIL zijn. zodra je settingslijst meer var verbruikt dan overige zaken kun je in de problemen komen (ervaring van een jaar terug) bij elke installatie een shutdown reboot is overigens hier nog steeds de beste garantie voor een goed werkend image met additionele installs. cheers Chain Letter Kim Carnes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen