Ga naar inhoud


MV EPG 3.1 voorbeeld configuratie


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Kan er me iemand een vb. configuartie sturen voor mv epg, ik zou die graag willen gebruiken voor c+ nl en sky uk. Ik heb pli emerald als image en de sky epg plugin geinstalleerd en natuurlijk ook mv, maar geraak er niet goed aan uit.

 

Greetz

 

Kopernikus

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar raak je niet aan uit? Wat werkt er wel en niet?

 

Waar staat je /var? Gebruik je een HD of CF?

 

Ik heb mijn CF als /hdd gemount. Voor MV een directory /hdd/mv/sky-uk aangemaakt.

 

In MV is mijn storage dir /hdd/mv, de temp directory staat op USB. Als je dit eenmaal hebt ingesteld, zet dan 'autodir' af. Doe je dit niet, dan reset MV elke keer je instellingen (heb ik me rot naar gezocht).

 

Ik gebruik de SKYEPG plugin niet, ik heb een eigen script om mijn server draaien die de EPG.DAT maakt. MV verslikte zich in de grote van de XMLTV file die binnen kwam...

 

CU,

WanWizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het aan de configuratiefiles ligt - als je de Sky EPG plugin installeert dan krijg je automatisch een correcte inputs.txt voor MV meegeleverd. Je moet dan nog het volgende doen :

- in de inputs configuratie van MV (MV opstarten met de rode knop, en dan de [dream] knop indrukken als de lijst op het scherm staat, kies voor inputs) moet je "sky epg" selekteren als één van de input bestanden

- vervolgens start je de sky epg plugin op. Deze zal de EPG data gaan ophalen van het internet

- als de plugin gedaan heeft (kan een tijdje duren) dan start je MV weer op. deze zal nu de EPG bestanden (in XML formaat) converteren naar dreambox-formaat. Je kan dit zien doordat er een groene "X" verschijnt bovenaan het scherm

- als de conversie gedaan is dan druk je op de "0" knop op de EPG bestanden opnieuw in te lezen. Er zal nu een "U" verschijnen bovenaan het scherm. Dit wil zeggen dat MV EPG-data gevonden heeft maar niet weet van welke kanalen deze zijn

- start opnieuw de MV configuratie op via de [dream] knop, en kies deze keer voor de "alias" manager. Je krijgt een scherm met links alle epg-kanalen die MV gevonden heeft, en rechts een lijst met je tv-kanalen uit je huidige boeket. Je moet nu elk kanaal links gaan koppelen met een kanaal uit de lijst rechts. Verlaat deze setup met de groene knop

- verlaat MV

- start MV weer op. De epg data wordt weer ingelezen en getoond bij de juiste zenders.

 

vanaf nu moet je gewoon wekelijks eens de Sky EPG plugin uitvoeren om de nieuwe XML bestanden te gaan opladen, MV doet de rest.

 

is eigenlijk best simpel eenmaal ge het systeem vast hebt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...