Ga naar inhoud


nfs utils installeren op een nslu2 ???


EtienneM

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb nu al zoveel handleidingen gelezen over de nslu2 ik wordt er helemaal gek van.

 

Ik heb het voor elkaar gekregen om de harddisk op de nslu2 te unslingen (en das al heel wat).

 

Nu wil ik een nfs paritie maken maar ik kom niet uit die engelse handleidingen die ik overal vind.

 

Kan iemand me aub helpen aan een goede duidelijke handleiding? ik wordt er helemaal gek van.

 

gr.

Etienne

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


vertalen kan via http://babelfish.altavista.digital.com/

 

NFS is beschikbaar als een pakket.

zie http://www.nslu2-linux.org/wiki/Unslung/Packages

 

heel kort door de bocht.

1. test of de DNS goed is ingesteld. door op de command prompt "ping www.sat4all.com". als je een ipadres krijg werkt de dns.

 

2. ipkg update

3. ipkg install unslung-feeds

4. ipkg update

 

5. zoek het NFS pakket uit de lijst. ( ipkg list ) /// volgens mij moet je twee pakketen instaleren nfs-server + nfs-utils of zo iets.. ik doe het ook maar uit het hoofd. ;-)

 

6. controleer of paket al is geinstaleerd. ( ipkg status )

 

7. instaleren ( ipkg install <package name> )

 

8. configuratie van nfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
waarom wil je nfs ??


Ik wil dit om mijn var te kunnen verplaatsen en zoals ik gelezen heb moet dit via een nfs partitie.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees zijn andere berichten, dan zie je dat EtienneM een dm 500 heeft.

 

EtienneM,

 

natuurlijk is dat voor de doorsnee windows gebruiker een beetje goochelen om dat aan de praat te krijgen, maar zeker haalbaar

 

op het forum waar nslu2 het Hoofdonderwerp is (en waar je ook lid bent) staan ook handleidingen.

het probleem is dat die over het algemeen een engelstalige achtergrond hebben en iets minder duidelijk zijn.

 

als het helpt is een duitstalige uitleg misschien iets makkelijker basis site voor enkele nslu opties

 

naast het installeren van de ipkg pakketten die nodig zijn voor NFS moet je nog behoorlijk wat editen op linux niveau en uiteindelijk een juiste mount-commandoregel intypen.

 

het zou fijn zijn als een nederlandstalige uitleg ter hand genomen kan worden, echter die is er nog niet.

 

cheers

 

nog een linkje wat je wellicht gelezen hebt NFS installeren op NSLU2

[color:"red"] vergeet niet die nfs server te starten en vergeet niet de portmap aan te passen [/color]

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch,

 

het is idd erg lastig voor een Windows gebruiker, ik heb hier wel eens met Linux (Fedora Core distro) zitten klungelen maar het is een flinke omschakeling. Met de handleidingen op het internet en div forums kwam ik er toch wel uit, alleen is het bij de NSLU2 net ff wat anders heb ik het idee.

 

Ook heb ik het idee dat er op de nederlandse sat forums niet veel mensen zijn die een nslu2 met hun dreambox hebben staan.

 

Ook merk je dat er veel verschillen zijn in de distro's voor de dreamboxen dus dat maakt het ook niet makkelijker.

 

Ik zal het eens proberen via de duitse handleiding en mocht het gelukt zijn of als ik vragen heb dan merken jullie dat wel weer.

 

bedankt voor de info.

 

gr.

Etienne

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...