Ga naar inhoud


Softcam Setup probleem in Setup Tool Pli Emerald


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,

 

sedert een paar dagen heb ik dit fenomeen.

Wanneer ik Softcam Setup druk in het Pli Setup tool (V0.83) dan is het als of er niks gebeurt en reageert de blauwe knop niet meer. Maar na een tijdje (minder na 90 sekonden) is er een softreboot en zit ik op een andere zender.(van de laatste restart of shutdown)

Hoe kan ik dit verhelpen?

zoeken in het archief heeft mij geen soelaas gebracht.

 

Greetz,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

Wat er exact mis gaat bij jou is ongetwijfeld lastig te reproduceren. Mijn ervaring met allerhande images is sowieso dat, als er vervuiling optreed, je de meest vreemde zaken kunt tegenkomen.

Verder heb ik na nogal wat malheur uiteindelijk een oplossing gevonden in het vervangen van de USB stick. Je vertelt weliswaar niet of jij een stick gebruikt, maar mocht dit zo zijn, denk daar dan eens aan.

Na veel geneuzel bij mij bleek hier de oplossing in te zitten. Niet dat ik exact jouw probleem had, maar wel bijzonder veel vreemde zaken, die, na vervanging van de stick, volledig tot het verleden behoren.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello John,

 

Klopt ik draai de PLI op een USB stick van 256MB.

Ik heb daar nog een paar andere images opstaan dmv FW 6.3.

Het geheel daaiet op een DM 7000.

Zelf vermoed dat de binary file van het softcam menu corrupt is.

Moest ik nu weten waar deze zit(ten), dan kon ik er een andere opzetten. In flash staat nl ook PLI emerald zonder uibreidingen.

 

Thanks in ieder geval voor uw antwoord.

 

Darkside,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar de fabrieksinstellingen of even snel de gewenste image er weer even bij zetten. Daarmee zou je kunnen beginnen.

Dat is het grote voordeel van een stick. Toch?

Of dat file corrupt is zou ik zo niet kunnen zeggen. Volg mijn advies eens zou ik willen zeggen.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi John,

 

Ik heb uw raad opvolgd en een nieuwe PLI image op de stick gezet.

De probleem image heb ik ook gehouden, als er ooit iemand met een tip komt wil ik die wel uitproberen. Zo blijft het een leerzame hobby ;-)

 

In ieder geval vriendelijk bedankt voor uw hulp.

 

Darkside

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Zelf vermoed dat de binary file van het softcam menu corrupt is.

Dat denk ik ook. Het flashen heeft nogal wat geheugen nodig en dat gaat wel 'ns mis als er cams of enigma draait.

Flash 'em eens op deze manier:
Boot vanuit de flash en stop de cam/cardserver. Zoek daarna start_enigma op met "ps". Voorbeeld:

301 root 248 S /bin/sh /bin/start_enigma

Doe: kill -9 301 (die 301 slaat op de 301 in de regel hierboven)
En daarna: killall enigma

Nu heb je bijna niks meer draaien op de Dreambox en kun je flashen naar je USB-stick.

Na 't flashen, typ: reboot
En maar afwachten. Zo doe ik 't altijd om zeker te weten dat 't flashen goed gaat met Flashwizard. 't Is niet een PLi bug of zoiets, maar gewoon te weinig geheugen in de Dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...