Ga naar inhoud

[Dm500] 10 Mbit werkt, 100 Mb werkt niet ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het zaterdag een tweedehands DM500 met Philips tuner gekocht. Zondag gemini 2.9 erop gezet, cardsharing met mijn andere dreambox ingesteld, gSUB geinstalleerd enzovoort. Hij was toen aangesloten op een 10 Mbit hub en alles werkte.

Vandaag probeer ik hem aan te sluiten op een 100 Mbit switch, en het werkt niet. Hij heeft een fiexed ip-adres (10.0.0.95) en als ik vanop mijn windows 2000 server een ping -t 10.0.0.95 doe krijg ik op pakweg 20 pings 19 keer een "connection timed out" en eenmaal een reply.

Andere poort op de switch geprobeerd, zelfde resultaat. Hem aangesloten op een 100 Mb hub. Zelfde resultaat. In de enige vrije poort op mijn ADSL-router (ook 100 Mb switch) gestoken, zelfde resultaat. Andere kabel geprobeerd, zelfde resultaat. Terug in de 10 Mb hub gestoken, werkt terug normaal.

Voor cardsharing voldoet de 10 Mbit wel, maar dan kan ik niet opnemen.

Iemand suggesties ? Netwerk instellingen tweaken ? Waar/hoe ?

sluit ik

Geplaatst:

switch lijkt me kapot?!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Twee 100 Mbit switches en een 10/100 Mbit hub kapot ? Terwijl ze goed werken met mijn computers en andere dreamboxen ? Lijkt me niet. Het probleem moet in de DM500 zitten, maar ik weet niet waar.

Geplaatst:

Ik zou eens goed kijken naar de ethernet connector op de DM500. Ik heb eerdere berichten gelezen dat op sommige dreamboxen een redelijk shabby RJ45 poortje zit. Het kan zijn dat een (of meer) van de pinnetjes is verbogen cq afgebroken.

Geplaatst:

tip van Barabas aan mij destijds

kun je de dm forceren op de 100 Mbit waarde

Code:
 ifconfig ipx0 media 100baseTX mediaopt full-duplex  

in telnet ingeven

en dan kijken wat

Code:
 netstat 

in telnet terug antwoord van de dm 500

misschien wil er eentje (ipnetwerkkaartje of switch) iets blokkeren mbt autosensing

autosensing betekend bij de meeste switches zelf instellen na analyse van de tegenpartij...

maar de ene switch is de andere niet.

cheers

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

Helaas, op 100 Mbit kan ik geen telnet verbinding maken. En op 10 Mbit die code ingeven en dan de kabel versteken help ook niet.

Heb al zitten zoeken in /etc en /var/etc in de opstartscripts

Dacht dat het misschien een bug was in Gemini 2.9, dus vanavond even 3.0, 2.7 en 2.2 geprobeerd. Ook geen oplossing.

Ook even een poort op de siemens santis geprobeerd, ook noppes. Dus op de drie geprobeerde 100 Mbit switches/hubs niets. Op twee 10 Mbit hubs geen probleem.

Geplaatst:

Voordat je verder gaat.

Zet er even de standaard image in van Dream en kijk of hij nog problemen geeft, zo ja dan de box opsturen naar een dealer om hem na te laten kijken.

Je hebt nu meerdere switches/hubs geprobeerd waarmee je al aangeeft dat het geen soelaas biedt.

Kennelijk toch een hardware probleem.

Sterkte

Geplaatst:

Wat voor lengte van utp-kabels heb je?

Ik weet dat de layout van utp-kabels over langere lengte belangrijk is.

Kruiskabel rechtstreeks op een laptop al geprobeerd?

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen