Ga naar inhoud


Eerste bevindingen Philips DSR 7005 (Inverto IDL 7000 ?)


satmarc

Aanbevolen berichten

@Satmarc,

Wat geeft deze nieuwe ontvanger voor info in beeld bij het overschakelen? Is dat nog steeds zo'n saaie rood/zwarte balk met alléén de naam van de zender? Of wordt er meer info getoond? Indien mogelijk kan iemand er een screen-shot van plaatsen? BVD, Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
@Satmarc,
Wat geeft deze nieuwe ontvanger voor info in beeld bij het overschakelen? Is dat nog steeds zo'n saaie rood/zwarte balk met alléén de naam van de zender? Of wordt er meer info getoond? Indien mogelijk kan iemand er een screen-shot van plaatsen? BVD, Dunhans.


De ontvanger heeft best wel een strakke infobalk. Ik heb even een foto van mijn beeldscherm genomen,

post-3542-1318258767,3896_thumb.jpg

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook een DSR7005 gekocht n de installatie ging zeer eenvoudig, maar hebt beeld schokt af en toe(bibberen), maar het geluid gaat wel gewoon door.

Nu merk ik dan het ontvangstsignaal een stuk minder is dan mijn oude Humax IRCI 5400 (zou het daar misschien aan liggen?).

Ga straks even de schotel opnieuw uitrichten om te zien of het probleem dan is opgelost.

Ik hou jullie hiervan op de hoogte.

Verder wil ik graag weten of ik mijn Aston 1.05 cam moet inwisselen voor een Aston 1.07 dual cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kijk maar eens hier


Citaat:
Deze ontvanger heeft ook geen MediaHighWay EPG.



Toch wel vreemd als je als PVR met een canal digitaal logo én 7 dagen epg bij je kenmerken op de website deze twee kenmerken niet kunt combineren i.e.: Geen 7 dagen EPG voor canal digitaal, dus nutteloos als PVR voor de nederlandse zenders.

Mag je overigens zomaar dit logo gebruiken als je niet goedgekeurd bent, of keurt CDS ook PVR's goed die geen mediahighway ondersteunen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de schotel opnieuw uitgericht, maar krijg de signaalsterkte van de Astra 19.2 niet hoger dan 66% en de kwaliteit blijft op 63% hangen.

Ook heb ik het probleem dat het beeld soms wat springt (alsof het signaal even wegvalt).

Kan dit misschien een stukke LNB zijn.

En weet iemand of je door het per ongeluk kiezen van de UNICABLE mode een normale LNB of DiSeQc schakelaar sloopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb de schotel opnieuw uitgericht, maar krijg de signaalsterkte van de Astra 19.2 niet hoger dan 66% en de kwaliteit blijft op 63% hangen.
Ook heb ik het probleem dat het beeld soms wat springt (alsof het signaal even wegvalt).
Kan dit misschien een stukke LNB zijn.
En weet iemand of je door het per ongeluk kiezen van de UNICABLE mode een normale LNB of DiSeQc schakelaar sloopt?


Het is bij deze ontvanger hetzelfde als de lemon en inverto ontvangers, de signaal sterkte en kwaliteit geven een lage waarde waarde aan, maar als je een waarde van 60 - 65% hebt is dat voor deze ontvanger een perfekte waarde. Ik heb zelf ook deze waarde, en mijn 80cm schotel staat perfekt uitgericht.
Waarom je beeld af en toe wegvalt is voor mij ook een raadsel. Dit zou kunnen wijzen op misschien een slechte kabel verbinding.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld valt niet weg, maar springt een beetje.

Ik had en heb dit niet met de "oude" Humax.

Ik heb ook gelezen dat dit misschien aan de CAM module kan liggen (nu een Aston 1.05).

De kabel is wel goed, want zowel boven bij de schotel, als beneden bij de tuner heb ik de zelfde waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het beeld valt niet weg, maar springt een beetje.
Ik had en heb dit niet met de "oude" Humax.
Ik heb ook gelezen dat dit misschien aan de CAM module kan liggen (nu een Aston 1.05).
De kabel is wel goed, want zowel boven bij de schotel, als beneden bij de tuner heb ik de zelfde waarden.



Het kan heel erg goed aan de aston module liggen. Een 1.07 met nieuwe software zal het waarschijnlijk veel beter doen.

Je kunt dit wel makkelijk testen : zet je ontvanger op BVN, ARD of ZDF (een free to air zender) en kijk of je hetzelfde probleem nog steeds hebt.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het probleem heb ik dan niet, dus dan maar even een nieuwe module kopen.

Eigenlijk wel jammer, dat je met de oude niet uit de voeten kan.

Ik houd jullie op de hoogte.....

 

wordt vervolgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat er een nieuwe versie is van de Canal Digitaal goedgekeurde Mediaguard module, wat is eraan verbeterd? En deze Philips is nu ook te koop in een PVR-ready uitvoering. Dus zonder de harde schijf en honderd euro goedkoper. Gezien op de website van een grote satellietzaak. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou naar aanschaf van een nieuwe CAM is het springen van het beeld afgelopen.

Dus dit betekent dat de ontvanger niet 100% werkt met de Aston 1.05 module (altans bij mij).

Nu kunnen we dus gaan genieten van deze mega ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nou naar aanschaf van een nieuwe CAM is het springen van het beeld afgelopen.
Dus dit betekent dat de ontvanger niet 100% werkt met de Aston 1.05 module (altans bij mij).
Nu kunnen we dus gaan genieten van deze mega ontvanger.


Ook de topfield ontvangers kunnen slecht omgaan met de Aston 1.05, de 1.07 is echt stukken beter (met de nieuwe software release versie 2.14)

De vragen die je had of de Inverto PC Suite werkt op deze ontvanger -> NEE !

Werkt de 1.3 software van Inverto op deze ontvanger -> NEE !

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...