abu_ilya Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 Oorspronkelijk had ik een dream7020 zonder harde schijf, ik maakte dan opnames op de harde schijf van mijn linux-PC dmv nfs. Later kwam er een harde schijf in de dreambox en toen kon ik daar op opnemen. Op een bepaald moment stelde ik vast dat het soms toch handig is om over nfs op te nemen omdat als je eerst op harde schijf moet opnemen en dan alles overcopieert naar de netwerk-PC dat ontzettend lang kan duren. vandaar dat ik dan als volgt te werk ging om tijdelijk via nfs op te nemen: inloggen in dreambox umount /media/hdd umount /media/nfs mount ip_van_PC:/home/abu_ilya/dreambox /media/hdd/ en daarna om de zaak weer op harde schijf op te nemen umount /media/hdd mount /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd mount ip-van_PC:/home/abu_ilya/dreambox /media/nfs Ik vraag me nu af of hier geen eleganter oplossing voor bestaat? Een plugin of zo die deze commando's vervangt abu_ilya
mati Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 Je kan ook met NGRAB opnemen naar je linux pc. Je kan dan met het aanmaken van een Timer Event bepalen waar de opname terecht komt. Op de harddisk van de dreambox of op die van de linux pc. Gr Marcel Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
guppje29 Geplaatst: 11 augustus 2006 Geplaatst: 11 augustus 2006 voor Ngrab heb je niet perse een linux pc nodig hoor. ik heb hier het progje ngrabsetup-0.7.75 draaien en dat werkt super. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
abu_ilya Geplaatst: 11 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2006 Citaat: voor Ngrab heb je niet perse een linux pc nodig hoor. ik heb hier het progje ngrabsetup-0.7.75 draaien en dat werkt super. maar ik heb geen windows-pc ;-) abu_ilya
abu_ilya Geplaatst: 11 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2006 Citaat: Je kan ook met NGRAB opnemen naar je linux pc. Je kan dan met het aanmaken van een Timer Event bepalen waar de opname terecht komt. Op de harddisk van de dreambox of op die van de linux pc. Gr Marcel wat moet je daarvoor op je linux-pc installeren? abu_ilya
abu_ilya Geplaatst: 12 augustus 2006 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2006 Citaat: GGrab OK, ik heb ggrab geinstalleerd. Kan je me een voorbeeldje geven met welke opties jij het opstart aan de linux-kant? dank bij voorbaat abu_ilya
Gast Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 je installeert ggrab, en draait dan sserver (onderdeel van het ggrab pakket). Ik draai hem met sserver -q -o /dir/voor/de/opnamen Suc6, Lion.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen