Ga naar inhoud

[all] CCcam feature wish list

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat CCcam op dit moment de beste cam is vinden velen met mij.

Maar misschien kunnen er hier en daar nog wat extra features toegevoegd worden.

Ik heb er wel een paar, maar misschien zijn er anderen die ook zo hun gedachten hebben.

Wellicht komen onze wensen dan op de een of andere manier bij de makers terecht en doen ze er wat mee.

Mijn wensen zouden zijn:

* naast de tijd, ook de datum in de info op het scherm

* beter nog: een syslog-achtige output

* logging naar een file i.p.v. alleen naar STDOUT

* het friend (F) veld uitbreiden met het source ip address van de friend

Geplaatst:

De mogelijkheid om als client het maximum aantal hopcounts aan te kunnen geven. Nu ben je afhankelijk van wat de server in de F: regel heeft staan. Dit is handig als je wat minder kaarten wilt hebben. Als je teveel krijgt wordt CCcam nl. een beetje instabiel.

Geplaatst:

Aaaah, nee, alsjeblieft niet! Dit veroorzaakt alleen maar vertragingen en instabiliteit in de EMU. Updaten van keys moet IMHO apart geregelt worden en er zijn genoeg oplossingen voor!

Wel zou ik graag zien dat de en/decryptie gegevens naar de skins toe werken. Ik zie nu alleen maar de gebruikte encryptie methoden (geel), niet de methode die de EMU gebruikt om beeld te krijgen (groen).

Geplaatst:

wellicht is de functionaliteit om de zgn. responsetijd (tijdvertraging tussen het request van een client en de antwoord v/d server) ergens weer te geven...

Handig als je bv. bottlenecks in de netwerkverbinding wilt opsporen of de verbinding tussen de boxen wilt optimaliseren.

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Geplaatst:
Citaat:

Wel zou ik graag zien dat de en/decryptie gegevens naar de skins toe werken. Ik zie nu alleen maar de gebruikte encryptie methoden (geel), niet de methode die de EMU gebruikt om beeld te krijgen (groen).

Dat zie je toch als je een OSD window laat komen bij een zap?
En er zijn in PLi bvb ppanels die de ecm.info file laten zien als je het toevallig nogmaals wilt zien.

Op dit moment kan je die info alleen in de skin krijgen door vanuit enimga de ecm.info file te parsen. En omdat de verschillende emus een afwijkende layout hebben is dat allemaal vrij lastig te doen.

Veel beter/leukr zou zijn om de capmt interface die PLi heeft uitgebracht, uit te breiden met een standaard om emu gegevens naar enigma te sturen. In feite is die interface er al klaar voor, alleen een nette standaard welke info en in welk formaat ontbreekt nog (en dan natuurlijk nog code om die info naar de skin te brengen). PLi images gebruiken eigenlijk al zoiets: de plimgr stuurt de emu naam op deze manier door naar enigma!

Maar goed, dan zouden we zo'n standaard kunnen maken, maar hoe krijg je de emu bouwers zover om daaraan mee te doen. Van alle emus die er nu zijn, gebruikt er bijna niemnad de nieuwe superieure capmt interface (op CCcam en newcamd na).

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:
Citaat:
wellicht is de functionaliteit om de zgn. responsetijd (tijdvertraging tussen het request van een client en de antwoord v/d server) ergens weer te geven...

Handig als je bv. bottlenecks in de netwerkverbinding wilt opsporen of de verbinding tussen de boxen wilt optimaliseren.

In de ecm.info file wordt toch de ecm time genoemd. Als je dat zo bekijkt lijkt het me dat de tijd is tussen het verzoek en het antwoord. Dan zit daar toch de netwerk tijd bij in? Of zie ik dat verkeerd?

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:
Citaat:
PLi images gebruiken eigenlijk al zoiets: de plimgr stuurt de emu naam op deze manier door naar enigma!

Dat gaat overigens nog niet helemaal vlekkeloos. Na een reboot staat er 'CCcam', na een manuele restart van de cam komt er 'CCcam 1.2.1' te staan...

Ik ben er nog niet achter waar het verschil vandaan komt.

CU,
WanWizard
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb eigenlijk eerst maar 1 wish:

Goed werkende CCcam.ignore ik krijg dat ding niet goed aan de praat!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen