Ga naar inhoud


Dumprep.exe file en CPU 100 %.


Gast Rabbit1

Aanbevolen berichten

Telkens in Windows XP een toepassing vastloopt maakt Windows een logbestand aan. Het bestand noemt dumprep.exe en daardoor hangt de pc eigenlijk vast. De CPU gaat naar 100%. Het enige dat je kan doen is dan naar taakbeher gaan en die ellendige bestanden (kunnen er 2 of drie zijn) te verwijderen. Na enige tijd loopt de pc weer normaal. Kan daar iets aan gedaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hem via msconfig verwijderd uit het opstartmenu. Dat is wel heel praktisch opgelost. Volgens google is het volgens mij een niet echt belangrijk programma om op te starten.... en wordt het onder andere gebruikt om gegevens van een crash naar microsoft op te sturen. Verder heb ik dat bij een windows update de cpu ook naar 100% gaat. Zou het een en ander met elkaar te maken hebben......

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral stevige applicaties als word, outlook of zelfs photshop en autocad willen dus heel lang debuggen

met gebruik van alle overige systeembronnen CPU = 100%

 

dat is mij ook vaak genoeg een doorn in het ene oog

een oog is koning in het land der blinden.

 

laat dat nu extreem veel vaker voorkomen sinds windows dotnet framework gebruikt en die applicaties enkel nog met dotnet framework draaien op je PC.

 

een en ander is daarover te lezen bij de desbetreffende hulpfora

maar de incompatibiliteit met je beveiliging op de PC is er zeer zeker een onderdeel van

 

nu de vraag wie moet zich schikken framework of je beveiliging

windows gooit teveel te grabbel

 

cheers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johnny is good:

Als je dumprep.exe bedoelt, die staat helemaal niet in de msconfig.

 

 

Sinds de laatste windows updates hebben veel pc's last van het feit dat direct na het opstarten de pc even hangt. Als je dan in de taskmanager kijkt zie je dat dit veroorzaakt wordt door één van de SVCHOST.EXE bestanden. Deze heeft invloed op de opbouw van je desktop zo lijkt het. Ik heb hier alleen geen oplossing voor. Iemand anders misschien? (En nee, ik bedoel niet een ander OS installeren...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...