Ga naar inhoud


[7025S] Hoe kan ik opnemen?


Funfreak

Aanbevolen berichten


- het meest eenvoudige is met de rode knop -> dan wordt de zender opgenomen waarnaar je kijkt (nogmaals op de rode knop duwen laat je toe om ev. een stoptijd in te stellen, e.d.);

- via de EPG (info knop) -> je kan daar een programma kiezen voor meer info en van daaruit de timer instellen;

- via de menu knop -> optie timer (is hetzelfde invulscherm als in de vorige mogelijkheid, alleen moet je hier alles manueel invullen);

 

Mvg,

adupont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op de rode knop (die links onderaan de AB zit) drukken. Je krijgt dan een menu waar je kan opgeven wat je wil. Je kan zelfs meerdere kanalen tegelijk op hetzelfde moment opnemen. Had zelfs HD1 en HD5 (2 maal HDTV dus) en 2 kanalen vanaf het kabelnet op hetzelfde moment opnemen. Arme box. Je hoorde de HD kreunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke skin je geïnstalleerd hebt, maar als je er een afbeelding van een antenne in hebt (soort wifi-logo), dan staat er aan de linkerkant 'A' en de rechterkant 'B'. Naargelang je configuratie zie je één van de twee letters oplichten; dit is de tuner die op dat moment aangesproken wordt voor beeld (terwijl de andere die niet oplicht eventueel aangesproken wordt voor een opname)...

 

Mvg,

adupont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box kiest "zelf" de tuner in die zin dat jij de zender kiest welke hij moet opnemen.

Ikzelf heb een twin-lnb aan beide tuners hangen, dus als tuner A gebruikt wordt voor het opnemen van een zender, dan kijk ik op TV via tuner B. Wil ik een tweede opname tegelijkertijd doen, dan zijn er twee mogelijkheden. Bevindt de tweede zender zich op dezelfde transponder als de eerste, dan wordt voor de tweede opname ook tuner A aangesproken, anders wordt het tuner B. In dit laatste geval kan ik dan nog enkel kiezen voor zenders op dezelfde transponder als waarop tuner A en B zitten.

Als je disecq hebt, weet ik niet hoe de tuner aangestuurd wordt. Ik weet niet of je tuner dan tegelijkertijd een andere transponder/satelliet kan aanspreken?

 

Mvg,

adupont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus de box kiest zelf tuner A of B?
Hoef ik dus niet bang te zijn dat ik een opname verknoei als ik ga zappen binnen Astra 1?
A = draaibaar, B = Astra 1.

Sowieso is de standaard instelling dat opnames altijd prioriteit hebben. In ergste geval kun je dus geen TV meer kijken wanneer je meerdere opnames tegelijkertijd hebt lopen. Alleen zappen is geen probleem en mag dat ook niet zijn omdat dat juist de meerwaarde van de 7025 twin tuner is tov de andere dreamboxen rechtvaardigt.
Mijn ervaring tot nu toe (heb sinds een week de 7025 ipv een 7000 en Triple Dragon) is dat de 7025 de meerprijs tov de single tuner exemplaren volledig rechtvaardigt. Ik kan onbeperkt door alle (ook de gecodeerde nederlandse) zenders zappen terwijl ik bijvoorbeeld talpa opneem.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...