Ga naar inhoud


kijken en opnemen van een andere zender


Gast lambrecj

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben van plan om via de satelliet en tv-vlaanderen televisie te kijken.

 

Ik heb mij laten vertellen dat het niet mogelijk is om tegelijkertijd van een andere zender op te nemen en te kijken naar een andere zender. de reden zou te maken hebben met de decodering. Klopt dat?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


hangt er een beetje van af : zo kan je met een dreambox opnemen van één kanaal en kijken naar een ander kanaal, zolang beide kanalen maar op dezelfde transponder zitten. Aangezien de meeste TVV kanalen op dezelfde transponder zitten kan je bvb opnemen van VTM en kijken naar VT4.

anders moet je al met twintuners gaan werken, dus 2 sat-tuners in je ontvanger, eentje voor op te nemen en eentje om te kijken, maar dan heb je ook een twin-lnb nodig en moeten er 2 coaxen van die twin-lnb naar je ontvanger lopen.

er zullen nog wel opties zijn, dus onmogelijk is het zeker niet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met een digitale ontvanger met harde schijf en 1 tuner (en 1 enkele kaart van tv-vlanderen) zou ik een zender kunnen opnemen en tegelijkertijd naar een andere kijken die op dezelfde transponder zit? Is dat voor de hand liggend, of zijn het enkel dreamboxen die dat kunnen? Kan dat met één betaalkaart van tv-vlaanderen, of heb ik er twee nodig?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is raar. Op het forum van de topfield ontvangers (de link van alles wat je wilde weten over twin tuners), staat ook dat dat mogelijk is. Ik heb dan eens gebeld naar een winkel van satelliet installaties en daar zeiden ze me dat dat nog niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt tevaak voor dat de vrager een vraag stelt die de beantwoorder niet goed begrijpt of verkeert uitlegt.

 

Een beetje sat winkel heeft spullen waarmee je meteen kan zien wat een ontvanger allemaal kan/doet.

 

Dus als je ons niet gelooft ga dan eens naar een sat winkel en druk eens op wat AB knopjes. En zoek de specificaties op van wat je gezien hebt.

 

Het zou ook een beetje raar zijn als je een PVR koopt waarmee je alleen kan opnemen waar je naar kijkt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik snap dus niet het probleem van de Kaon 570

 

Ok, sjaak(k). Leg eens uit hoe ik iets kan opnemen van BBC Three en terzelfdertijd kijken naar één met een single tuner. Ben zeer benieuwd. Misschien zou het ooit wel lukken om iets op te nemen van canvas terwijl ik naar één kijk (als ik de originele firmware terug flash ipv een emu te gebruiken), maar daar heb ik geen behoefte aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien zou het ooit wel lukken om iets op te nemen van canvas terwijl ik naar één kijk, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Dit was wel de bedoeling van de vraagsteller. (dezelfde TP dus)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...