Ga naar inhoud


TV Gelderland over enkele maanden via de satelliet


Amager95

Aanbevolen berichten

Persbericht 25-08-2006

TV Gelderland over enkele maanden via de satelliet

 

TV Gelderland zal binnen enkele maanden voor schotelbezitters te ontvangen zijn. De zender zal uiterlijk november dit jaar via de satelliet gaan uitzenden. Dat heeft directeur Guus van Kleef van Radio en TV Gelderland bevestigd, na positieve gesprekken tussen de gezamenlijke regionale omroepen en de verantwoordelijke ministeries.

 

Van Kleef is blij met dit positieve resultaat. De Tweede Kamer moet nog wel haar fiat geven, maar gezien de toon van de gesprekken ziet de directeur van Radio en TV Gelderland het besluit met vertrouwen tegemoet. "Nu kunnen kijkers zonder kabelaansluiting ook na 2006 naar onze uitzendingen kijken." Eind november haalt de overheid alle analoge tv-zenders uit de lucht. De publieke tv-omroepen zijn dan nog uitsluitend via de kabel, satelliet en digitenne te ontvangen. Op het Limburgse L1 na, zendt geen enkele regionale omroep per satelliet uit. Met name kijkers in buitengebieden dreigden hierdoor verstoken te blijven van ontvangst van de regionale omroep. Die dreiging is nu van de baan.

 

Via de vakhandel zullen kopers van satellietontvangers binnenkort geïnformeerd worden over de ontvangst van de regionale omroepen per satelliet.

 

Bron: omroep gelderland

 

<a href="www.omroepgelderland.nl" target="_blank">Omroep Gelderland</a>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
naar de uitzendingen van omroep brabant ben ik ook benieuwd naar sjaak..


Als je van redelijk spectactulair gebracht nieuws (Hart van Nederland stijl), Jupiler Leaugue voetbal en Nederlandstalige schlagers houdt, hou je ook van Omroep Brabant. Soms lijkt het wel een publieke regionale SBS6 moet ik zeggen.

Goed, nu ben ik wel weer erg negatief. Ze hebben ook wel goeie programma's zoals Olifantendoders (zware onderwerpen, zoals pedofilie of AIDS, relatief licht gebracht belicht van alle kanten door cabaretier Leon van der Zanden en Gouden Kalf-winnaar Merlijn Passier), De Wandelijng (cultuurhistorisch programma, helaas gestopt en had toch wel zo'n ROOS prijs verdient) of Brabant 900 (over de 900-jarige geschiedenis van het hertogdom Brabant).

Toegegeven, het is allemaal iets te gemiddeld voor ROOS-prijzen, maar sommige programma's zijn wel leuk om te zien, maar niet zodat ik zeg: Daar ga ik speciaal naar kijken. Dat was met De Wandeling overigens wel zo.

Alle programma's kun je trouwens op de site van Omroep Brabant gewoon bekijken hoor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...