Ga naar inhoud


zijn er hier toevallig ook vis kenners aanwezig ?


Gast Aston79

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Citaat:
Voor is idd altijd hetzelfde zijn gekeurde korrels (geel, rood en groen) maar ik weet niet precies wat het voor iets is.

 

Eet maar eens elke dag boerenkool stampot. Erg oud wordt je dan niet. Je zal echt moeten gaan afwisselen met voeren. Evt toevoeging van vitamines en mineralen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De adviezen hiervoor zijn ook overal verschillend he.

de ene zegt je moet iedere dag voeren en soms zelfs 2 keer per dag, de ander zegt dan weer dat dat je niet iedere dag moet voeren.

 

wat voeren betreft dacht ik dat het gewoon een beetje "bijvoren" was want ze moeten normaal toch eten vinden in het water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vinden ook wel genoeg in het water

ligt ook aan wat voor soort vis je in je vijver hebt

goudwinde goudvis of schubbing, is een beetje bijvoeren genoeg.

Koi,s stellen wel meer eisen ook aan het water,

door koi,s te voeren groeien ze beter,

en ze moeten een vetlaag voor de winter op bouwen.

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

op zich klopt dat ook, maar er moet wel voldoende te vinden zijn en ook dit moet afwisselend zijn. goudvissen met name zijn vraatzuchtige beesten en die vreten alles weg wat er in de vijver leeft. Er zijn zelfs vis en natuurvijvers die biologisch helemaal kapot zijn gegaan omdat er goudvissen zijn uitgezet door mensen die genoeg hadden van de dieren. Goudvissen horen zowiezo niet in een koi vijver.

 

Ook ligt het aan de hoevelheid vis wat in een vijver zit. Als je 20 vissen in een badkuip houdt is het natuurlijke voer zo weg.

 

verstandig is een strak voer/onderhoudsschema te maken. Ook een grof voorfilter voor je bioloog is erg handig. die kan je elke week even schoonmaken. De bioloog mag je niet niet zo vaak schoonmaken ivm de bacterie cultuur wat erin zit.

 

Voeren is een kwestie van verstand gebruiken. Je kan beter meerdere keren een heel klein beetje voeren dan in 1 keer veel.

Kijk voor voeren eens naar discusvis sites. Die vissen zijn erg gevoelig en moeten een goed voerplan hebben. koi's zitten in dezelfde "gevoeligheids schaal"

 

Zo krijgen mijn vissen 3x per dag voer maar dan wel afwisselend en altijd iets te weinig. ze krijgen bijv rode, witte en zwarte muggenlarven,artemia,garnalen,runderhart,mosselen,spinazie en verschillende soorten mixen. Samen met een regelmatige waterwissel zorgt ervoor dat ik bijna elke week eieren in de bak hebt (die ook uitkomen).

 

Hoe dan ook, Je moet een vijver maken die biologisch in evenwicht is. Veel mensen gaan hier de fout in waardoor het een puinhoop wordt. want het ziet zo leuk uit als er hele scholen vis voorbij zwemmen. Bij een goede vis speciaalzaak(geen bouwmarkt of groothandel!!) kunnen ze je zeggen hoeveel water 1 vis nodig heeft. Bij discus is dat 50 liter per vis. mijn bak is 450 liter dus er mogen max maar 10 vissen in, maar met bijvissen wordt dat minder. Daarom heb ik er maar 6 inzitten. Bij koi zal ongetwijfelt ook een aantal "liter per vis" zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal bij je aan,

Ik heb ook een aquarium van 450 liter,

zitten maanvissen in en kardinaaltjes en nog meer

en 4 wildvang weet niet meer hoe ze heten

ze hebben zo,n mooie rode streep en gele vlek

op de staart.

Ik zat er ook over te denken om over te stappen,

op discus vis , maar weet er niet genoeg van

wat ik hoor stellen ze nogal hoge eisen aan het water

weet niet of dat zo is.

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is buikwaterzucht ( als dat het al is !) niet besmettelijk voor koi,

of dat voor goudvis ook zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

de adviezen die ik geef zijn ook enkel maar gebasseerd op het vermoeden dat het koi zijn..

niet voor niets zeg ik er bij dat je dat zeker kunt herkennen aan de ''snorharen''

 

Ik heb zelf een koi gehad met deze ziekte, mar door dat het wter in temperatuur is gaan stijgen heeft deze koi zich zelf weer kunnen herstellen.

ik kan je wel vertellen dat hij er heel erg zielig uit zag toen....en daarom maar doodmaken is ook wel erg radicaal !!

sterker nog...hij is op dit moment mijn grootste en tamste vis...

 

tuurlijk zijn er vor koi ook stelregels waar aan men dient zich te houden...

1 daarvan is dat men uit gaat van 1000 liter water per koi.

(waar men dan weer geen rekening houd met de groote van de vis, het filtersysteem en het hoeveelheid voer wat gegeven gaat worden)

ik vind zelf dit soort stelregels dus ook maar een hoop flauwekul !!

 

voor de rest is er ook alleen maar gevraagd wat het zou kunnen zijn en heb ik het niet over behandelingen gehad...tuurlijk moet je eerst de vis zelf laten controleren en de waterwaardes....

het is echter niet zo dat het altijd met elkaar te maken heeft..

een vis kan zich zelf ook beschadigen in de vijver een daardoor kans op infecties heeft..etc..

 

voor elke vijver, vis enpersoon zal dus anders met deze materie moeten worden omgegaan..

 

meten is weten en laten testen is zekerheid !!!

post-3599-1318258809,6686_thumb.jpg

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...