Ga naar inhoud


[7025] Ingebouwde harde schijf delen met PC ?


Tjoeben

Aanbevolen berichten

Mijn materiaal is besteld, dus binnekort kan ik aan de opbouw van de sat installatie beginnen. Het wordt dus o.a. een Dreambox 7025, in verband hiermee volgende vraag:

Ik zou er een harde schijf willen inbouwen van 250 GB, deze zijn intussen zo duur niet meer, vandaar dus.

Kan ik een deel van die harde schijf gebruiken om bvb een backup op te zetten vanop de PC ?

VU+ Duo 4K se, OpenPli 8.2, WaveFrontier T55, 13E, 19,2E, 23,5E, 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat kan met b.v. DCC. Dreambox control center. Of met een ander ftp programma. Dan kun je via je netwerk de bestanden ftpen naar de harde schijf van je dreambox.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik persoonlijk handiger vind is om Samba te gebruiken. De Dreambox gedraagt zich dan als een Windows machine met een drive share. De naam daarvan en de rechten kun je instellen in het configuratiebestand van Samba: \var\etc\smb.conf

Als je bijvoorbeeld PLI gebruikt staat Samba waarschijnlijk al aan en kun je in het windows start menu "Run" kiezen en vervolgens \\<ip-adres dreambox> invoeren. Je krijgt dan de beschikbare shares te zien.

 

Succes,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...