Ga naar inhoud


[500S] vermoedelijk cardreader defect


dighunter

Aanbevolen berichten

Ben sinds dit weekend in het bezit van een DB500. Alles blijkt goed te werken doch het gebruikt van mijn Ird 2 kaartje in de kaartlezer blijkt niet te lukken. Ik heb de laatste camd3 met config erop gezet. Emu zelf geen probleem maar het uitlezen van de kaart lukt niet, alles blijft donker. Wanneer ik nu camd3 stop en opnieuw opstart zie ik in de startup-loging een I/O error voor de cardreader wanneer hij de kaart probeert te lezen. De kaart werkt wel prima in mijn humax5400 en op mijn Dream7000, deze laatste draait met dezelfde versie van camd3. De FW in de DB500 is de laatste Gemini. Laatste PLI stond erin maar vond dat deze nogal onstabiel draait. Wie heeft er enig idee?

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je al geprobeerd om met telnet in te loggen op je dreambox, met kill alle cardservers/emu's te killen ( kill pid) en dan met de hand de cardserver en dan met de hand de emu te starten. Veel meer output zou dan voorhanden moeten zijn om te zien wat er aan de hand is.

Mogelijk dat je probeert te kijken met newcs als cardserver terwijl CCcam het slot al gebruikt. E.e.a zou dan moeten blijken.

 

Matthijs

DM500 -PLi Iolite - Technisat Multytenne 45

DM800 -PLi Iolite - Rotor - 60cm pan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er draait maar één emu op de box. Ik heb inderdaad al een kill gedaan van de emu ( en nadien gezien of er nog iets actief was van emu) en nadien terug opgestart. Hiet is hier dat ik dan zie dat hij een I/O (input/output) error geeft. Juiste foutmelding moet ik nog wel eens bekijken avavond thuis.

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Originele natuurfilmkaart zal niet gaan, heb het toestelletje 2de hands gekocht. Wat me wel een beetje stoort is dat hij wanneer de kaart in de interne reader zit hij telkens terug komt met caid 0100 ipv CAID 0622 wat hij dan wel doet met de externe readers.

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Originele natuurfilmkaart zal niet gaan, heb het toestelletje 2de hands gekocht. Wat me wel een beetje stoort is dat hij wanneer de kaart in de interne reader zit hij telkens terug komt met caid 0100 ipv CAID 0622 wat hij dan wel doet met de externe readers.


dat ie ook nog op die irdeto en seca hakkelt is omdat veel mensen confectie key files gebruiken waar 0100 en 0602 of 0622 in staan, regels wissen

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...