Ga naar inhoud


[DM7000 ea] Webstream2db Plugin voor Uitzending gemist e.a. internetstreams


aux99

Aanbevolen berichten


  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Veel vragen...

 

Allereerst denk ik dat je de plugin goed geplaatst hebt. Dit kun je testen door de plug-in te starten. Als je een lijst met namen van streams krijgt is e.e.a. op de dreambox juist.

 

zolang je met http://localhost geen pagina krijgt, is je pc niet goed geconfigureerd. Draait apache? als je deze uitschakeld en nog een http://localhost intikt, krijg je dan ook een foutmelding? het kan namelijk zijn dat er al een webserver op je pc is geïnstalleerd waardoor een conflict ontstaat.

 

 

 

De vlc die in het pakketje zit draait los van eventueel andere geïnstalleerde VLC's. Dat hoort dus geen problemen te geven.

 

Citaat:
Ik probeer deze plugin al een tijdje werkend te krijgen op mijn dreambox maar krijg het niet vol elkaar.

Het zal wel zeker aan mijn beperkte kennis liggen en probeer daarom hier mijn oplossing te vinden.

In de installatie notes lees ik :

 

ftp the plug-in to your dreambox

Put the .cfg and .so files in /var/tuxbox/plugins/

Put the .xml file in /var/tuxbox/config/webstream2db/

 

1)De eerste regel “ftp the plug-in to your dreambox”, begrijp ik niet:

Wat bedoelen ze hiermee ? ( Als ik een plugin in breng dan ik doe dat in de map tmp). De twee laatste regels heb ik uitgevoerd dmv van “telnet”.

Ook zie ik webstream2db tussen mijn plugins staan alsook de .xml file.

2) In de map “webstream2db.0.5” staat ook “startvlc.php”. Wat gebeurt hiermee?

3) Als ik in mijn webbrowser “http://localhost” typ dan krijg ik een foutmelding.

4) Ik werk met dreamview die ook met vlc werkt. Heeft dit invloed op deze plugin die ook met vlc werkt ?

 

Graag hier een beetje meer uitleg.

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gedownload en volgens de aanwijzingen op mijn computer gezet.

Ik was ook in de val gelopen dat je op de dreambox even een nieuwe map moest aanmaken. Daarna werkte het goed (DB7000 met Pli-flubber). Getest met "Radar" en "De leugen regeert". Mijn firewall en virusscanner hoef ik niet uit te schakelen. Geweldige plug-in, bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai PLI Flubber op DB 7000S

Het probleem met het open in “localhost” is gevonden.

Het had met Apache te maken (ik moet deze handmatig starten en niet alleen met “start webserver”.

Ik heb alles nogmaals gedownload (recentste) en opnieuw begonnen.

Movieplayer geconfigureerd met <server ip="192.168.2.3" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" /> en staat in de map var/tuxbox/config.

Wget werd geïnstalleerd.

 

Als ik de plugin start op DB en een stream aanduidt dan start Vlc op pc met de juiste stream.

Vlc op pc laat geen beeld zien.

Op de pc staat “one moment please ….starting stream to” maar daar stopt het.

Het beeld op DB gaat niet over naar de stream en blijft op het menu met alle streams staan.

Mijn firewall staat af.

 

Iemand alsnog een idee wat ik mis doe ?

Marc

Citaat:
Veel vragen...

 

Allereerst denk ik dat je de plugin goed geplaatst hebt. Dit kun je testen door de plug-in te starten. Als je een lijst met namen van streams krijgt is e.e.a. op de dreambox juist.

 

zolang je met http://localhost geen pagina krijgt, is je pc niet goed geconfigureerd. Draait apache? als je deze uitschakeld en nog een http://localhost intikt, krijg je dan ook een foutmelding? het kan namelijk zijn dat er al een webserver op je pc is geïnstalleerd waardoor een conflict ontstaat.

 

 

 

De vlc die in het pakketje zit draait los van eventueel andere geïnstalleerde VLC's. Dat hoort dus geen problemen te geven.

 

Citaat:
Ik probeer deze plugin al een tijdje werkend te krijgen op mijn dreambox maar krijg het niet vol elkaar.

Het zal wel zeker aan mijn beperkte kennis liggen en probeer daarom hier mijn oplossing te vinden.

In de installatie notes lees ik :

 

ftp the plug-in to your dreambox

Put the .cfg and .so files in /var/tuxbox/plugins/

Put the .xml file in /var/tuxbox/config/webstream2db/

 

1)De eerste regel “ftp the plug-in to your dreambox”, begrijp ik niet:

Wat bedoelen ze hiermee ? ( Als ik een plugin in breng dan ik doe dat in de map tmp). De twee laatste regels heb ik uitgevoerd dmv van “telnet”.

Ook zie ik webstream2db tussen mijn plugins staan alsook de .xml file.

2) In de map “webstream2db.0.5” staat ook “startvlc.php”. Wat gebeurt hiermee?

3) Als ik in mijn webbrowser “http://localhost” typ dan krijg ik een foutmelding.

4) Ik werk met dreamview die ook met vlc werkt. Heeft dit invloed op deze plugin die ook met vlc werkt ?

 

Graag hier een beetje meer uitleg.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde.

De plugin start vlc op. De juiste link wordt gestart, maar verder niets.

Verschillende vlc's geprobeerd; er was er zelfs een die vastliep..

 

Zowwel op mijn benee als boven pc hetzelfde probleem.

 

Is er behalve vlc nog andere sw nodig, zoals IE of mediaplayers?

 

Naschrift:

Had zojuist zowaar blikopdeweg; duurt een eeuwigheid en mijn pc zit vervolgens helemaal vast.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond ook geinstalleerd op mijn Dreambox 500S en het werkt schitterend en zonder problemen.

Het is wel belangrijk als je in het keuze menu een programma hebt gestart om dan meteen uit dat menu te gaan, doe je het pas later nadat de stream is gestart blijft een menu onder in het beeld staan.

 

Ga nu kijken of er meer programma's met een stream online staan zoals het laatste journaal etc.

Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0,

Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die php web je zeker nodig... anders werkt het niet... Op een windhoos PC moet hij op phpdev/www... je moet dan ook een complete phpdev directory op je PC hebben staan en je PC is een soort webserver...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik draai PLI Flubber op DB 7000S
Het probleem met het open in “localhost” is gevonden.
Het had met Apache te maken (ik moet deze handmatig starten en niet alleen met “start webserver”.
Ik heb alles nogmaals gedownload (recentste) en opnieuw begonnen.
Movieplayer geconfigureerd met <server ip="192.168.2.3" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" /> en staat in de map var/tuxbox/config.
Wget werd geïnstalleerd.

Als ik de plugin start op DB en een stream aanduidt dan start Vlc op pc met de juiste stream.
Vlc op pc laat geen beeld zien.
Op de pc staat “one moment please ….starting stream to” maar daar stopt het.
Het beeld op DB gaat niet over naar de stream en blijft op het menu met alle streams staan.
Mijn firewall staat af.

Iemand alsnog een idee wat ik mis doe ?
Marc


als je de melding “one moment please ….starting stream to” krijgt, dan staat het IP nummer niet goed ingesteld in de movieplayer.xml file of staat de file zelf niet op de juiste plek. er hoort namelijk zoeits te staan als “one moment please ….starting stream to 192.168.1.15” waar dat natuurlijk het ip adres uit de movieplayer.xml is....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...