8531nx Geplaatst: 24 april 2007 Geplaatst: 24 april 2007 Kan er iemand ook een nieuwe xml lijst kunnen maken met de werkende streams heb hier een lijst maar daar doen er veel niet van
aux99 Geplaatst: 24 april 2007 Auteur Geplaatst: 24 april 2007 Goed plan! En eigenlijk was ik er al mee bezig. UitzendingGemist.nl heeft echter een aanpassing gedaan (zoals eerder in de post te lezen valt) waardoor de mogelijk bblaatste.asf is vervallen. Iedere stream heeft nu zijn eigen unieke code. Misschien kan iemand een Grep script schrijven die de urls/namen kan greppen van uitzending gemist.nl. Zodoende is er gelijk een totale lijst. De urls kunnen gegrept worden van: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie?searchitem=net_zender&net_zender=1 http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie?searchitem=net_zender&net_zender=2 http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/selectie?searchitem=net_zender&net_zender=3 De lijst wordt wel lang, dus een hierarchische structuur in de lijst zou niet verkeerd zijn. Als iemand zich met het Grep script bezig wil houden, dan kan ik me nog wel eens verdiepen in de hierarchie. Graag reacties.
Gast Geplaatst: 24 april 2007 Geplaatst: 24 april 2007 Ik gebruik de xml file voornamelijk nog voor Nederland 4. Bijgaand zit het gezipte bestandje. Helaas werken de urls niet altijd, maar beter iets dan niets. Van grabben heb ik geen verstand, anders had ik zeker dit alles al aangevuld en had ik wat geprobeerd met de nieuwe Windows Mediaplayer plugin. Maar wie weet... 1353877-webstream2db.zip
Littlesat Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 Ik heb hier een probleem dat bij o.a. koekeloeren (uitzending gemist) VLC wel start... maar er geen beeld komt op mijn Dreambox. Andere streams (Hilversum best en zo) werken wel gewoon Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rick Hunter Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 Zie je in VLC dan dat er een stream opgepakt is? Indien die daarna stil gevallen is, is de URL niet correct. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer de Stream niet goed naar de DB wordt doorgestuurd.. je het beste nogmaals de URL kunt kiezen via de DB.. Dan gaat het meestal wel goed. Gr. Rick
Littlesat Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 Yep... in VLC draait de stream gewoon... in VLC zelf (zonder doorstreamen) is het ook afspeelbaar... maar op een of andere manier speelt het niet af op de Dreambox... Voorbeeld stream: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id...bb.20070423.asf (p.s. is een kinder programma) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
aux99 Geplaatst: 25 april 2007 Auteur Geplaatst: 25 april 2007 Citaat: Yep... in VLC draait de stream gewoon... in VLC zelf (zonder doorstreamen) is het ook afspeelbaar... maar op een of andere manier speelt het niet af op de Dreambox... Voorbeeld stream: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id...bb.20070423.asf (p.s. is een kinder programma) De fout die ik zelf bij iedere nieuwe image die ik installeer maak is dat de authorisatie voor de webinterface uit moet staan.
Littlesat Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 Die staat bij mij gewoon uit... Ook als ik dezelfde stream via het webinterface (PLi(!)) start dan werkt hij niet. Anderen weer wel. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 25 april 2007 Geplaatst: 25 april 2007 Citaat: Als ik de stream wil gaan ontvangen, heb ik ong. 5 seconden beeld en dan is het beeld weer beeld. Kent iemand dit verschijnsel? Ik draai op een 7000 met Gemini 3.3 Ik heb het zelfde probleem. Als ik een stream open dat start VLC netjes op en begint met streamen, daarna 3 sec beeld en dat was het dan... raar.. Draai Gemini 3.50 DM500 MaxVar. Iemand trouwens al gevonden om dit op een IIS 2003 server te laten draaien?
Littlesat Geplaatst: 26 april 2007 Geplaatst: 26 april 2007 Probeer het eens met PLi. In Helenite zitten wat minor debugs betreffende het streamen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
aux99 Geplaatst: 26 april 2007 Auteur Geplaatst: 26 april 2007 Kan ook veroorzaakt worden door onvoldoende bandbreedte. Is je dreambox bekabeld of via WiFi?
Tonskidutch Geplaatst: 26 april 2007 Geplaatst: 26 april 2007 Tja aux99 heeft wel een punt, maar littlesat, eigenlijk wel een heftige aanpassing puur om te kunnen streamen (hetgeen je voorstelt) zet er maar een ander image op, dan gaat het altijd lukken..! (is eigenlijk je stelling littlesat) maar ik kan me ook voorstellen dat men eens iets minder ingrijpends probeert ik heb nu de laatse dagen (wegens wat herstel/rust tijd voor mijn brakke rug) meerdere boxies getest met de reeds voorhanden zijnde Gemini 3.50 in beekware zijn dmmetjes en VLC of Dreamstream 0.3.2 de dm 500 de dm 600 de dm 7020 allemaal prima streamen met dreamstream en firefox 2.02 als je ongelooflijk afhankelijk bent van VLC kan ik me voorstellen dat je de prioriteiten anders hebt (dan zou een ander image, waar het "naar verluid" wel werkt, een betere oplossing zijn) maar vooralsnog zie ik enkel de wens streamen met het image, en niet streamen koste wat koste met VLC cheers Music John Miles
Frank1234 Geplaatst: 28 april 2007 Geplaatst: 28 april 2007 {DM7000} Ik krijg met geen mogelijk deze plugin meer aan de praat. Onder PLI flubber draaide deze wel. Het enige wat er is veranderd is dat er nu PLI Garnet draait op de dreambox en ik heb sinds kort hetnet surfen en bellen met de KPN experia box. Als ik een stream kies dan krijg ik na een tijdje error 110. Weet iemand raad?
Gast Geplaatst: 29 april 2007 Geplaatst: 29 april 2007 Ik heb de Webstream2db wél draaien op ene 7020 met Pli Helenite.. misschien nog een keer upgraden naar een nieuw image?
aux99 Geplaatst: 30 april 2007 Auteur Geplaatst: 30 april 2007 @Frank1234Zal een settings probleem zijn. Het wachtwoord voor de webinterface uitgezet? Start de stream op de pc (in VLC)? (dan is het verkeer van de dreambox naar de pc goed).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen