Ga naar inhoud


Fan laptop draait regelmatig tot altijd


Gast

Aanbevolen berichten

Zins enige tijd draait mijn fan van de laptop zeer regelmatig tot continu. Nu zat ik te denken ik weet niet of het mogenlijk is dat mischien de koelpasta vervangen moet worden? Ik heb wel eens vaker gehoord dat het hielp bij dit soort gevallen. Het nadeel is dat ik het hele ding uit elkaar moet mollen frown.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


mischien zit het in de software (Windows) want ik dacht dat bepaalde laptops met bepaalde Linux distro's ook altijd een draaiende FAN hebben omdat het OS deze niet kan uitschakelen (ontbrekende kernel module ofzo ?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb niets bijzonders draaien gewoon een beetje surfen begint hij al , ver hoort er op de lap orgineel winXP Pro en die staat er ook op en voorheen was hij altijd helemaal uit (de fan) en inderdaad bij 47 is wel aardig snel.

Het gaat om een HP Compaq NX8220 notebook (bedrijfs computer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al eens gekeken met anti spyware software enzo ??

misschien draai je zonder het te weten wel een SPAM Server grin.gif

 

ik heb op verschillende plaatsen al gelezen dat er zeer veel computers die op het internet hangen zogenaalde zobmies zijn die allemaal dingen doen (zoals SPAM sturen) zonder dat de eigenaar er iets van merkt/weet.

 

Ik weet weet wel niet in hoevere dit eigenlijk mogelijk is (vooral met een laptop want die zal toch ook niet altijd aan staan) omdat ik er toch vanuit ga dat je tenminste een goede anti-virus hebt draaien.

 

Trouwens gewone spyware (die je bijv. kan vinden met Spybot Search and Destroy) kan het systeem ook traag maken (dus meer CPU gebruik dus meer warmte) zonder dat je een SPAM servertje draait wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk energieschema heb je geselecteerd bij energiebeheer?

Als je portable/laptop kiest klokt de processor vaak terug als hij niets te doen heeft en wordt er dus ook minder gekoelt.

Wat voor een processor is het verder? Voor AMD moet je vaak nog drivers installeren om terug te klokken.

Een beetje stof verwijderen werkt verder vaak ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zins enige tijd draait mijn fan van de laptop zeer regelmatig tot continu. Nu zat ik te denken ik weet niet of het mogenlijk is dat mischien de koelpasta vervangen moet worden? Ik heb wel eens vaker gehoord dat het hielp bij dit soort gevallen. Het nadeel is dat ik het hele ding uit elkaar moet mollen frown.gif


bij een hp is dit in de bios in te stellen, als je bv op netspanning werkt staat ie aan.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als je meer had gelezen had ik al aangegeven in on topic dat essent mij dreigde af te sluiten daar ik zogenaamt niet betaald heb , dus ik heb dagen zonder stroom gezeten! Maar verder wat jullie allemaal voorstelden heb ik al geprobeerd..

 

Gr Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was niets persoonlijk, maar het komt gewoon vaak voor dat je om meer informatie vraagt of wat voorstelt en vervolgens nooit meer wat hoort.

Ik lees overigens niet alle topics, laat staan dat ik onthoud om wie het precies gaat.

Ik heb verder trouwens geen idee wat er nog gedaan kan worden aan je warmte probleem.

Je kunt verder nog proberen uit te zoeken wat de temperatuur is van je processor etc. maar een oplossing/oorzaak kan ik verder zo niet bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...