Ga naar inhoud


Fan laptop draait regelmatig tot altijd


Gast

Aanbevolen berichten


Als een ventilator vaker aangaat als normaal dan is een dichtzittend koelblok vrijwel zeker de oorzaak,dit is niet aan de buitenzijde te zien.

 

In een laptop is niet veel plaats voor een groot koel element en meestal word de warmte verplaatst dmv een heatpipe naar een plek waar wel ruimte is voor een klein koelblokje.

 

De lamellen zitten dicht op elkaar en je ziet dan ook vaak dat er een groot deel van de al heel kleine doorgang dicht zit met stof en haren.

 

Alleen even het vuil eruit blazen gaat niet werken doordat stof ook vettig is zit het meestal goed vast,ik haal het blok er meestal uit en spuit het lamellen gedeelte in met muscle.

 

je ziet dan direkt dat er een donkere drap uit komt lopen meestal is dit het geval als ie in een ruimte staat waar veel word gerookt.

 

Na het goed afspoelen en drogen doe ik een beetje nieuwe pasta tussen de cpu en koeler,ook kijk ik of de ventilator nog schoon is en vervang hem als ie niet goed meer draaid.

 

De warmte problemen zijn dan zeker de wereld uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn acer draait mijn fan op netstroom aangesloten altijd op laag pitje, gaat hij echter op zijn batterij wordt dit anders en draait hij enkel af een toe eens een keer.

 

Anders maar spuitbusje gepersde lucht kopen en even goed doorblazen als stof het probleem mocht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
met muscle.


als je met dat spul per ongeluk je printplaat raakt dan vreet het gaten blush.gif

beter gewoon uitblazen met een compressor dan blaas je ruim voldoende stof uit je koeler..


Ik weet niet hoe je aan die gedachten komt maar onzin is het wel het is geen zoutzuur hoor ???

En ik moet het eerste middel nog tegenkomen wat door een printplaat vreet Hooguit kan het koper aangetast worden maar zelfs dat gebeurd echt niet.

Ik heb het ook enkel over het koelblok en voor ik dat doet haal ik hem eruit en spuit het niet in de laptop,en heb er denk ik al zo'n honderd schoongemaakt en ze doen het tot op de dag van vandaag anders nog steeds prima.

Met een compressor krijg je niet al het vuil eruit de vettige delen blijven achter en ook niet iedereen heeft er een in huis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...