Ga naar inhoud


[Pace 501] Gezamelijke sat ontvangst


Thomas2000

Aanbevolen berichten


Eh.. wat bedoel je met "Gezamelijke ontvangst"

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zit de astra op een poort die je moet aansturen met een disqec protocoll en dat kan de pace niet.

Bestond toen nog niet.

Wat je kan doe is, kijken bij de buurman als hij signaal heeft op de 12344 ghz transponder, dan die van jou aansluiten.

Heb je dan geen signaal kan het zijn dat hij defect is of dat je een disqec reinster moet aanschaffen, deze zet een signaaltje op de coax kabel.

Het kan ook zijn dat de kabel van jou woning niet aangesloten is op de switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanks,

 

Het betreft een appartement van een goede vriend van mij in belgie waar ik een weekendje verbleef. Hij vroeg me de schotel aan te sluiten voor de NL zenders. Omdat het niet zo snel lukte de boel werkend te krijgen, heb ik de pace mee genomen naar noord holland om em te testen op een gewone schotel. Mocht hij hier wel werken zal het misschien aan die disecq instelling liggen. Dan zal ik em mijn topfield meegeven om te testen in belgie.

 

Dat de kabel niet in de switch zit lijkt me sterk omdat de vorige bewoonster geen enkel probleem had (helaas heeft die de ontvanger al verkocht).

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig woont die vriend weer even in nederland en zullen we er niet aan werken maar misschien v/d winter wel weer een keer. Kan het kwaad zomaar wat in te stellen om de switch werkend te krijgen? Het werkt via disecq neem ik aan.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...