Ga naar inhoud


vragen over ontvangers met USB en netwerkmogelijkheden


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben splinternieuw in de materie en ontvang nu TV-Vlaanderen met satelliet (die ik cadeau gekregen heb). Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een goede PVR ontvanger maar vind geen antwoord op volgende - misschien simpele? - vragen :

- in welk formaat worden de beelden op de HD opgenomen : mpeg ? avi ?

- speelt de ontvanger mijn videofilms in mpeg/avi af ?

Kan iemand mij een link geven waar ik eenvoudige beginnersinformatie kan vinden over dit alles ? Ook informatie over de mogelijkheden die er zijn door een ontvanger in een netwerk te plaatsen.

Ter informatie : ik heb een goede kennis van PC en heb al veel gelezen over de merken Dreambox, Topfield, Arion, Relook.....

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom en zo.

 

Het formaat waarmee de ontvangers opnemen is gewoonlijk afwijkend, maar kan indien overgezet naar de pc wel worden omgezet in MPEG, zodat je het op een DVD kunt zetten. Hiervoor is het dus inderdaad belangrijk dat je een USB-poort of netwerkverbinding hebt. Qua USB is de Arion goed (de 9300 uitvoering, niet de 9280 van TV Vlaanderen!). Voor een netwerk-ontvanger kun je uitkijken naar Linux-spul, of de nieuwe Topfield TF6000, die zelfs draadloze netwerkmogelijkheden standaard aan boord heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt altijd in MPEG opgenomen - dat is het formaat waarin uitgezonden wordt, en dat hoeft er geen multigigahertz processor in om realtime de compressie te kunnen doen.

 

De opgenomen video stroom kun je op een PC met software als VLC gewoon bekijken. Enigszins afhankelijk van de tuner. Een topfield opname kun je als file op een CD/DVD branden en dan speelt een plakmerk DVD speler die gewoon af.

 

Afspelen van eigne files heb ik nooit geprobeerd, het is makkelijker om een DVD te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info - nog bijkomend :