Ga naar inhoud


vragen over ontvangers met USB en netwerkmogelijkheden


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben splinternieuw in de materie en ontvang nu TV-Vlaanderen met satelliet (die ik cadeau gekregen heb). Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een goede PVR ontvanger maar vind geen antwoord op volgende - misschien simpele? - vragen :

- in welk formaat worden de beelden op de HD opgenomen : mpeg ? avi ?

- speelt de ontvanger mijn videofilms in mpeg/avi af ?

Kan iemand mij een link geven waar ik eenvoudige beginnersinformatie kan vinden over dit alles ? Ook informatie over de mogelijkheden die er zijn door een ontvanger in een netwerk te plaatsen.

Ter informatie : ik heb een goede kennis van PC en heb al veel gelezen over de merken Dreambox, Topfield, Arion, Relook.....

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom en zo.

 

Het formaat waarmee de ontvangers opnemen is gewoonlijk afwijkend, maar kan indien overgezet naar de pc wel worden omgezet in MPEG, zodat je het op een DVD kunt zetten. Hiervoor is het dus inderdaad belangrijk dat je een USB-poort of netwerkverbinding hebt. Qua USB is de Arion goed (de 9300 uitvoering, niet de 9280 van TV Vlaanderen!). Voor een netwerk-ontvanger kun je uitkijken naar Linux-spul, of de nieuwe Topfield TF6000, die zelfs draadloze netwerkmogelijkheden standaard aan boord heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt altijd in MPEG opgenomen - dat is het formaat waarin uitgezonden wordt, en dat hoeft er geen multigigahertz processor in om realtime de compressie te kunnen doen.

 

De opgenomen video stroom kun je op een PC met software als VLC gewoon bekijken. Enigszins afhankelijk van de tuner. Een topfield opname kun je als file op een CD/DVD branden en dan speelt een plakmerk DVD speler die gewoon af.

 

Afspelen van eigne files heb ik nooit geprobeerd, het is makkelijker om een DVD te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info - nog bijkomend :

- kunnen deze mpeg-bestanden, en ook MP3's, eenvoudig overgezet worden tussen PVR-ontvanger en PC en omgekeerd, via een USB-stick en/of via het netwerk ? Gebeuren deze commando's dan via de afstandsbediening?

- zo ja, kan dit dan ook met andere merken PVR's ?

Deze info is voor mij belangrijk gezien ik nog steeds twijfel tussen een twin-PVR met HD enerzijds en een "klassieke" DVD-recorder anderzijds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het uitgestuurde signaal is inderdaad MPEG, maar daarom is het nog niet DVD-compliant. De schermresoluties kunnen anders zijn, en ook de datarate kan verschillen. Bovendien heeft de TS-stream een andere data-structuur dan een DVD-stream. Er dient dus steeds een conversie te gebeuren van TS naar DVD.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom schreef ik ook plakmerk DVD speler. Die dingen van drie tientjes bij de drogist spelen zo'n beetje alles waar MPG in zit. Waarschijnlijk frot de software gewoon elk bestand de decoder chip door z'n strot en als die er wat van bakken kan heb je beeld. Dure merken willen vaak teveel in software controleren en weigeren dan bepaalde bestanden af te spelen omdat die niet aan standaarden voldoen ofzo. Da's mijn theorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad ook mijn ervaring; mijn speler van de Duitse budgetsuper speelt ook de gekste dingen af. Maar da is het niet altijd officieel DVD-format, en wordt het schrijfje ook niet als DVD herkend, maar kun je de video afspelen als data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...