Ga naar inhoud


welke schotel voor verschillende satelieten te zoeken


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
ziet er wel ingewikkeld uit maja wie nie probeert zal ook nooit weten hoe het gaat natuurlijk en voor de frontier heb je toch single lnb,s nodig toch

want dan zou ik dit nemen wave frontier t90 dreambox 7025 en 5 smart single titanium lnb,s en nu nog een switch erbij maar kan er geen vinden voor 5 lnb,s wat vinden jullie van deze keuzen

grtz rene

Je kan er alles opzetten, single, twin, quad, enz... En in datzelfde draadje staan ook aansluitschema's voor 12in1 en 16in1 opties waarbij je niet alles hoeft te gebruiken, met een 16in1 configuratie kan je er rustig 2 gebruiken en de andere 14 leeglaten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan had ik dit in gedachten om te nemen wave frontier t90 dreambox 7025 5 single smart titanium lnb,s en een DiSEqC switch 10/1 SatConn is dit een goede keus of heeft er iemand iets beters

 

grtz rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe zit dat dan met die twin lnb,s er zitten 2 aansluitingen aan moet ik er daar dan 1 van gebruiken of alle 2 en hoe sluit ik die aan op de switches en ontvanger

 

grtz rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoe zit dat dan met die twin lnb,s

 

Heel simpel. Een twin lnb bevat twee volledig onafhankelijke lnb's, en een twin receiver heeft twee volledig onafhankelijke tuners. Je legt als het ware twee keer dezelfde installatie aan, één keer met de eerste poort van iedere lnb plus een tuner aansluiting en een DiSEqC switch, en een keer met de ander poorten van de twin lnb's, de andere tuner aansluiting en de tweede DiSEqC switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow je sluit dus alles aan op de switch en die 2 switches verbind je dan met elkaar en dan naar de ontvanger ? en hoeveel satelieten ontvang ik dan met 5 twin lnb,s op een wave frontier t55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hoeveel satelieten ken je met de wave frontier t55 ontvangen

acht

 

 

Citaat:
en met de t90

zestien

 

 

Citaat:
en waar diennen dan die twin lnb,s voor om meer satelieten te kunnen ontvangen ?

 

 

Neen, om meer tuners aan te kunnen sluiten. Je hebt single, twin, quad, en octo lnb's, om repectievelijk 1, 2, 4, en 8 onafhankelijke tuners aan te kunnen sluiten. Met een vaste lnb kun je slechts één satelliet(groep) ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een single tuner neem heb ik dus geen twin lnb,s nodig dat is dus alleen met twin tuners of heb ik het fout maar en met die twin lnb,s zitten 2 aansluitingen aan die gaan alle 2 naar de ontvanger via een switch ofniet

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dan een twin ontvanger heb gebruik ik dan alle 2 die aansluitingen van die lnb of maar 1 en die anderen voor een andere ontvanger of gebruik ik ze alle 2 de aansluitingen op 1 ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus zeg maar als ik 8twin lnb,s heb dan gaan 4 aansluitingen van elke lnb naar de aansluiting van me ontvanger en die andere 4 aansluitingen naar de andere op me ontvanger via die switches denk ik dat het zo moet dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als ik een single tuner neem heb ik dus geen twin lnb,s nodig

 

Klopt, maar de Dreambox 7025 is een twin tuner receiver.

 

 

Citaat:
en met die twin lnb,s zitten 2 aansluitingen aan die gaan alle 2 naar de ontvanger via een switch ofniet

 

Klopt, elk van die twee aansluiting gaat naar zijn eigen switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...