Ga naar inhoud


welke schotel voor verschillende satelieten te zoeken


Gast

Aanbevolen berichten

als je 8 Twin LNB's hebt dan gaat er van iedere LNB 1 kabel (uitgang) naar een DiSEqC switch (met 8 ingangen en 1 uitgang) en van die DiSEqC naar ingang 1 van je Ontvanger.

 

Met de andere nog vrije uitgangen doe je precies hetzelfde maar dan ga je natuurlijk met je coax van de 2de DiSEqC naar ingang 2 van de ontvanger.

 

nu kan je opnemen op 1 van de 8 LNB's en kijken naar een andere zender op 1 van de 8 LNB's (dus kijken naar Hotbird en opnemen op bijv. Astra1).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
is die dreambox daar niet goed genoeg voor

 

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt.

 

 

Citaat:
en wat is het verschil dan tussen een gewone tuner en een tuner receiver

 

 

Elke receiver heeft één of meer tuners. De tuner wordt o.a. gebruikt om de zender te kiezen. Een simpele receiver heeft één tuner, de betere receivers (o.a. Dreambox 7025) hebben er twee of zelfs nog meer (Reelbox). Eén tuner gebruik je om mee te kijken, de tweede om mee op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow dus dan doe je ze 1 voor 1 zonder de switch er tussen en als dan alles goed staat die switchen er tussen en welke satelieten ken ik ontvangen met 8 lnb,s ik heb nu de t55 want de t90 hadden ze niet meer dus dan maar de t55 om mee te beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er waren een tijd terug heel wat aansluitschema´s binnen dit subforum geplaatst bij de berichten en antwoorden.

 

zoek eens even erop..

 

het een en ander zal je duidelijk worden.

 

en ook eventuele vragen zul je makkelijker aan de hand van een schema en of procedure kunnen stellen en beantwoord krijgen.

 

maar vreemd dat je van t90 zomaar terugstapt op t55 omdat ie ergens net effe niet op voorraad was..

(ofschoon ik de t55 persoonlijk genoeg vindt)

 

cheers

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ow dus dan doe je ze 1 voor 1 zonder de switch er tussen en als dan alles goed staat die switchen er tussen en welke satelieten ken ik ontvangen met 8 lnb,s ik heb nu de t55 want de t90 hadden ze niet meer dus dan maar de t55 om mee te beginnen

Dat hangt af wat je als nulpunt neemt, zit HB in het midden dan ontvang je links en recht andere sats dan als je as2 in het midden hebt. Kijk eens naar de install sheet die bij de t55 zit, daar hoort er een bij te zitten die dit z'n beetje aangeeft.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...