Ga naar inhoud


IDL7000 en Aston dual/cam


Gast PrimeFocus

Aanbevolen berichten

Er is bij mij nog een vraag gerezen mbt de mogelijkheid, gelijktijdig te kijken en op te nemem. Als ik gebruik maak van een Aston-dual CI [nieuwste type], kan ik dan kijken en gelijktijdig on-gekodeerd opnemen van de Nederlandse zenders... De Inverto IDL7000 heeft de laatste software/update.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opnemen en kijken kan altijd tegelijk. De opname wordt gecodeerd opgeslagen: die is later eventueel te decoderen. Wat met de dual-cam kan, is tegelijkertijd twee zenders decoderen, als die "in dezelfde stream" zitten. Dat betekent met name dat in dat geval PIP "Picture in Picture" mogelijk is. Eigenlijk heeft de dual-cam dus niet veel toegevoegde waarde. Hij werkt wel goed in de Inverto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had verwacht en ook op een Internet-pagina gelezen, dat de Inverto uitgerust met een dual-cam van Aston ge-de-kodeerd opnemen mogelijk maakte [naast gelijktijdig kijken naar een gekodeerde uitzending].

Dat PIP vindt ik niet echt de moeite waard. Ik twijfel nu over de te maken keuze... Een twin-tuner-ontvanger, die maar voor de helft vol-funktioneel is, is geen goede optie.

 

Het moet me toch van het hart... Naamate ik me meer in de materie van de sateliet-ontvangers verdiep, bekruipt me steeds meer de idee te maken te hebben met slechte of niet uitgerijpte ontvanger-concepten... In de markt gezet voordat het produkt daar rijp voor is.

De hard-ware is meestal redelijk op orde... maar de software is kennelijk een probleem...

In mijn beleving is een produkt pas goed, als en de hardware en de software doet wat de folder zegt [suggereerd].

Steeds vaker meen ik te merken, door slimme marketing-boys op het verkeerde been te worden gezet.

 

Maar... we zoeken gewoon weer verder...

 

Groeten, Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat opname's gecodeerd op de schijf worden gezet is niet zo'n probleem: die kunnen achteraf gedecodeerd worden. Die functionaliteit zit er in, en wordt binnenkort nog wat verfijnd.

En inderdaad: een jaar na het op de mark brengen van deze ontvanger is de firmware, die uiteindelijk de functionaliteit bepaalt, nog steeds niet uitgekristalliseerd! Dat, uit financiële overwegingen, dit soort apparaten wat vroegtijdig worden verkocht, is momenteel een gebruikelijk fenomeen. En naar mijn idee ook niet zo erg: dat maakt de betaalbaarheid alleen maar beter. Maar na een jaar...................! Nee, zo maakt een bedrijf zich niet echt geliefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat, uit financiële overwegingen, dit soort apparaten wat vroegtijdig worden verkocht, is momenteel een gebruikelijk fenomeen. En naar mijn idee ook niet zo erg: dat maakt de betaalbaarheid alleen maar beter. Maar na een jaar...................! Nee, zo maakt een bedrijf zich niet echt geliefd.


Ja ik begrijp de commerciele overwegingen heel goed, maar het is voor de argelose-doorsnee-gebruiker geen goede manier van zakendoen. Ik ben ervan overtuigd dat dit zich vroeger of later tegen de betreffende firma zal keren.
Maar mogelijk zijn ze dan reeds gestopt met hun "handwerk" en onder een andere merknaam weer aktief. Veel [ik denk verreweg de meeste] kopers zijn gewoon "gebruikers" en geen technisch geinteresseerden en kopen een sateliet-ontvanger in de veronderstelling dat dit apparaat precies doet wat de folder suggereerd. Eerlijke en volledige voorlichting door de fabrikant zou een wettelijke verplichting moeten zijn. Maw geef aan wat de doos wel en niet kan.
Men is perfekt instaat de zegeningen van een produkt aan de wereld kenbaar te maken, dan moet het ook mogelijk zijn de kontra's op te sommen.

Maar goed... ik dwaal af...

Hoe gaat dat de-coderen achteraf in zijn werk?
Kun je omschrijven welke handelingen daarvoor moeten worden verricht?

Ik vraag, omdat mijn vrouw ook met de ontvanger overweg moet kunnen.
En die is absoluut a-technish... vandaar dat ik elke extra handeling achteraf als verstoring ervaar van het EPG-idee... Wijs een programma aan en zeg "opnemen" klaar is Kees... Nee dus? Niet vergeten te de-coderen!!

Groeten, Ben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet alles te de-coderen, pas aan het einde van de maand als CD de code gaat wisselen! En het is heel simpel het de-coderen, een druk op een knop meer niet!

 

Met de juiste software is het een prima onvanger/pvr voor de huis tuin en keuken gebruiker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Decoderen heeft wel zijn voordelen:

- je weet nooit precies waneer de sleutelwissel plaats vindt. Als je te laat bent, ben je de opname kwijt;

- een gedecodeerde opname speelt veel soepeler af. Met name versneld voor/achteruit spelen gaat dan veel beter.

 

Wat bedoel je met "met de juiste softeware"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn weer beloftes gedaan (daar gaan we weer), dat er een automatische

decodeerfunctie in komt, zoals in de Philips-kloon, die, zodra je hem in standby zet, alle gecodeerde opnames vanzelf gaat decoderen.

Ik denk dat David1980 dat bedoelt?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, maar dan praat je over het up-to-date houden van de ontvanger v.w.b. de firmware. Ik dacht dat hij het over software (voor de PC?) had.

Maar inderdaad: men is bezig met de "automatische" decodeerfunctie (en nog een aantal andere decodeerfuncties). Maar ook zonder die werkt het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zeg je sorry maar volgens mij is die nog lang niet goed. Gaat naar mijn mening veel te langzaam en je moet scherm voor je houden en niet gana zappen ofzoeiets want dan stopt de decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is wel meer beloofd / toegezegd door die lui uit Betzdorf. Dus EERST zien, dan geloven...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...