Ga naar inhoud


[Comag] Sluiting gemaakt op LNB ingang


Ger01

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sluiting gemaakt met het aansluiten van mijn LNB op mijn Comag ontvanger. Ik zag het display uitgaan. Direct de kabel losgemaakt. Hierna geen ontvangst meer. Welk component kan defect zijn. Lijkt me dat een ontvanger hiervoor beschermt moet zijn. Nu weet ik dat dit geen super ontvanger is, maar toch! Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de netstekker er al een tijdje uit gehad ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al diverse componenten doorgemeten (diodes en weerstanden), maar kan helaas geen defect ontdekken. Het is natuurlijk zoeken in een hooiberg zonder schema. Ik hoop niet dat deze tuner defect is, want dan denk ik dat het afgelopen is. Kan deze zelf wel vervangen, maar waar haal ik deze vandaan tegen een redelijke prijs? Mischien heeft iemand een defecte Comag liggen waarvan de tuner nog goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Inmiddels wel, Ik heb net gemeten op de LNB input en meet daar 18,6V onbelast.

Die spanning is afhankelijk van het gekozen kanaal (Hor ± 18 V / Vert. ± 13 V .

Voor de goede orde moet je met de lnb belast meten .

 

Als de spanningen onder belasting korrekt zijn , kan het zijn dat je 22 kHz signaal niet meer werkt .

Kijk een of je op "Bibel TV" (lage band - geen 22 kHz nodig) wel signaal hebt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net gekeken welke zenders ik nog wel kan ontvangen.

Inderdaad, SAT 1, pro sieben enz.. via transponder 58 / 12480 kan ik allemaal ontvangen. Ook via transponder 36 / 12051. Verder heb ik niet gekeken.

 

Ik denk dat we nu een stukje verder zijn, maar wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat we nu een stukje verder zijn, maar wat nu?

Die transponders die je vermeld , zitten in de "hoge" band , dus die 22 kHz werkt wel .

Vermoedelijk komt de lnb spanning belast niet boven het omschakelpunt naar Hor. (± 16 v) en mis je dus alle horizontale kanalen zoals ook het ned . pakket.

Ik ken de ontvanger niet en heb helaas ook geen schema om de vinger op de zere plek te leggen .

 

[color:"red"] Als bovenstaande korrekt is , zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn om je lnb 90º te verdraaien in de houder teneinde de ontvangst van het NL pakket mogelijk te maken [/color]

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...