Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als de multiboot plugin erop staat moest ik altijd eerst een shutdown en herstart doen voodat die plugin werkte (volgens de aanwijzingen en uitleg)

dan pas kun je een multiboot image erop zetten middels flashwizard.

of is dat weer anders geworden?

cheers

Bombs

Faithless

Geplaatst:
Citaat:
als de multiboot plugin erop staat moest ik altijd eerst een shutdown en herstart doen voodat die plugin werkte (volgens de aanwijzingen en uitleg)

dan pas kun je een multiboot image erop zetten middels flashwizard.

of is dat weer anders geworden?

cheers

okay dus eerst de plugin dan flashwizard..... ga ik ff proberen....thanx
Geplaatst:

flashwizard schrijft die multiboot naar je dm..

mag dat een script / verwijzing / plugin heten, geef het maar een naam, dat zal in jouw ogen wel fout zijn

uit de handleidingen / uitleg van flashwizard versies die ik destijds gebruikte werd duidelijk dat een reboot nodig was, en dat kan nog steeds geen kwaad.

cheers

Bombs

Faithless

Geplaatst:
Citaat:

mag dat een script / verwijzing / plugin heten, geef het maar een naam, dat zal in jouw ogen wel fout zijn

Ik zou niet weten waarom 't in mijn ogen fout zou moeten zijn. Maar ik snap wat je bedoelt: dat opstartscherm van Flashwizard.

't Was meer dat Hendrik schreef:
Citaat:
okay dus eerst de plugin dan flashwizard

En dat klopt dan niet. Flashwizard is de plugin zeg maar. Dus alleen Flashwizard gebruiken, die dan eenmalig gaat vragen of 't bootmenu (plugin) geinstalleerd moet worden en je kunt voortaan altijd je images installeren.
Geplaatst:

we moesten meer OSD (screenshots) van die installatie procedures hebben dan werd het wellicht duidelijker

want de termen en omschrijvingen die we debatteren lijken uiteindelijk op hetzelfde neer te komen..

afhankelijk van het image in de flash zo staat in de readme text van de laatste flashwizard pro (met history) is het bootmenu direkt actief

maar het bootable medium kan ook niet automounted zijn en pas na boot (dus te laat) mounten

ik denk dat er zo iets speelt bij Hendrik.

cheers

Bombs

Faithless

Geplaatst:

Als je flashwizzard op je pc hebt staan, en je stuurt een signaal naar je dreambox om een extra image erop te zetten, dan installeerd die van zelf flashwizzard op je dreambox.

Je moet wel zorgen dat je var op de dreambox zelf staat en niet op een usb of HD.

Als je dit allemaal hebt gedaan, dan kan je de var wel verplaatsen naar een usb of hd.

als die niet opstart, dan kan je in de init file het pad van de flaswizzard plaatsen.

succes.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen