Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vandaag een nieuwe DM7025 aangeschaft .. maar oh oh wat is de info gebrekkig. Na een hele avond smurfen over het net nog niet veel wijzer geworden.

Momenteel heb ik met de LAMA editor wel een kanalenlijst geladen.

Maar de ontvanger geeft aan dat er geen signaal wordt ontvangen.

Als ik dan in het module menu de "signaal meter bekijk" en ik geef daar de een freq in (12515MHz) en ik ga dan terug naar de kanalenlijst dan zie ik dat er een signaal wordt ontvangen (90%) maar nog steeds geen beeld.

Als ik een scan uitvoer vindt de dreambox ook nieuwe kanalen, maar nog steeds alleen het "testbeeld". Het inpluggen van de aston met officiele kaart helpt ook niet

Kennelijk mis ik wat stapjes. Wie brengt mij licht ?

? Hoe zet ik een kale dreambox op naar een ontvanger voor de NL kanaaltjes en FTA kanalen.

Als ik verder wil spelen met de 7025, waar moet ik dan naar zoeken

Alvast bedankt !!

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

• Moderator
Geplaatst:

Lees hier -> -->klik<-- voor wat info.

Ook veel lezen in het dreambox forum helpt je wat verder. Afgezien van wat details werken de verschillende soorten dreambox op dezelfde manier.

ook in de links van sat4all staan interesante sites die je wellicht verder kunnen helpen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Vandaag weer wat tijd aan besteed, maar nog weinig resultaat.

Eigenlijk wil ik eerst de boel zien werken voor er ge"hack"t in gaat.

In het kort samengevat...

#pet123 lijst met LAMA/dreamboxedit ingevoerd.

#Ik heb 4 LNB's met switch dus 1=astra 19,2 2= hotbird etc

#diverse malen een scan uitgevoerd

#zowaar even beeld op OCKO, mogelijk nog meer maar ik ga geen 500 kanalen zappen of te kijken of er toevallig iets werkt. WDR, NDR, ZDF etc geen beeld.

Verder helemaal niks

De box klaagt over een foute kaart in de ASTON (werkte wel in de hummie), ook op NL kanalen geen beeld.

Ik verzuip nog even in de info, lees me suf maar nog geen olossing. Probleem is dat er zoveel versies zijn voor alle verschillen de droomdozen (ik heb dus de 7025).

* Tot hoeverre is de software/editors/settingslijsten universeel voor alle types ?

* Hoe kan ik een settingslijst van PET123 inlezen en FTA kanalen bekijken

* Kan de ASTON met officiele canal kaart zo gebruikt worden of zijn er emu's etc. nodig

* Wat nog meer ?

Help ik zie alleen maar bomen waar is het bos ?

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Geplaatst:

Citaat:
WDR, NDR, ZDF
Dit zijn FTA kanalen, die het altijd moeten doen, zeker met een originele firmware, zoals ik begrijp.

Ergens doe je dus iets fout, misschien de schotel op de verkeerde satelliet afgesteld of niet echt goed afgesteld.

Heb je de kabel naar je LNB wel goed aan je dreambox gekoppeld (LNB IN/OUT niet verwisseld) // koppel een eventuele doorgeluste 2de receiver los, totdat je de dreambox lopend hebt

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen