Ga naar inhoud


Visiosat Bisatellite & 13/19.2/23/28.2


Daskie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 581
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer maar eens een site te vinden die de G3C-beugel fabriceert: Visiosat dus niet.......

 

Maar even iets anders: als jij deze G3C gebruikt, hoe is dan jouw ontvangst op deze 3 sats en welk lnb-model gebruik je dan? Indien mogelijk een close-up foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekocht, ik heb hem nog niet gemonteerd. De hele schotel hangt er nog niet. Shop was de kabel vergeten..

 

Ik heb er Smart Titaniums ingepropt (vrij breed dus), maar de koppen lijken tegen elkaar te zitten. Pas bij het monteren zal ik kunnen zeggen of dit past of niet, want dat hangt er vanaf hoever ik ze naar voren moet schuiven.

 

Hier wat brakke foto's:

 

1255826-g3chouder.jpg

post-27974-1318258872,1653_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de foto's.

 

Als je uitgaat van een B2-opstelling (19.2e en 13e) zonder een beugel (de lnb-houders dus rechtstreeks op de eindplaat), dan zitten de houders nét niet tegen elkaar. De hoek tussen deze sat's is dus 6.2 graden.

 

De hoek tussen 19.2e en 23.5e is 4.3 graden en dan blijkt dus dat de houders elkaar al in de weg zitten. We hebben het dan nog niet eens over de lnb-koppen!

 

En dan hebben we nog het volgende probleem: Als je op de evenaar woont, zal de hoek tussen de sat's (en dus ook de lnb's) groter zijn dan wanneer je in ons kikkerlandje woont. Om diezelfde sats te kunnen ontvangen, zullen de hoeken steeds kleiner worden en daardoor de lnb's elkaar in de weg gaan zitten.

 

Vraag is dus nu: áls de G4 quadro op de 13, 19.2, 23.5, 28.2 werkt, met welke lnb's dan? En waar moet je dan wonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is dus de Astra-1-2-3 beugel!


Goed gezien hoor. Petje af.

Wat ik wil zeggen is dit: als het (in Friesland) niet lukt met een G3C a1,2,3 te ontvangen, dan is de G4 quadro al helemaal zinloos.

Het probleem zit'em in het feit dat tussen a1 en a2 een lnb moet passen. Of het nu de G3C of de G4 quadro is, maakt even niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat ik mijn schotel nog een tikkie beter moet uitrichten want ook Astra-1-2-HB kunnen nog iets sterker; dat luistert dus heel nauw, zeker met zoveel LNB's

 

En dan krijg ik 1 West ook iets sterker door....sterker nog....de schotel moet een cm of iets minder naar het O gedraaid....staat dus iets té westelijk nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg WN,

 

Wanneer ga je de G3C in de praktijk toepassen? Binnenkort hoop ik?

Ben benieuwd of je ze alle 3 sterk binnenkrijgt.

 

(Een G4 quadro is dán nog maar 1 houdertje meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop volgend weekend, maar ik ga niet in m'n eentje het dak op, dus m'n vader moet ook tijd hebben, en het weer moet natuurlijk een beetje meewerken.

 

Het is niet de bedoeling dat die schotel maanden op de gang blijft staan nee..

 

Of ik iets sterk binnenkrijg kan ik overigens moeilijk zien. Voor Astra 1+2 kan ik op de satfinder kijken, Astra 3 is daar te zwak voor. Om de kwaliteit goed te testen moet ik wachten op een stortbui.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem ook liggen en zal eens kijken of ik hem van het weekend kan opzetten.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels 1 West erbij maar wat doet zich voor: ik ontvang behalve 5 oost nu ook 7 oost (en de zwakke oost-europese beams ontbreken op beide satellieten).

 

Hoe komt dat? Simpel, de LNB voor Sirius zit nu op 6 Oost ipv 5 oost omdat ik anders de 1 West niet goed kreeg; de LNB's recht naast elkaar eisen dus een kleine 7 graden verschil op. 5 oost en 1 west pal naast elkaar past niet; daarbij heb ik 1 West wel zo nauwkeurig mogelijk uitgericht omdat die zwakker is, mede doordat het hoogte-verschil niet meer overbrugd wordt (en daarom verdwijnen ook de zwakker Roemeense transponders).

 

Het is dus letterlijk proppen geblazen waarbij ik dus benieuwd ben hoe dat zal gaan passen met die G4-Quadro.

 

De hele smalle ALPS gebruiken is geen oplossing omdat die die gewoon veel zwakker resultaat geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Foto's zeggen zoveel meer dan woorden! Ik ben dan ook benieuwd of je nog alle transponders van 5 oost binnenkrijgt! Heb je er ook wat waarden bij?


Kom ik op terug. Ik heb niet alle Tp's van 5 oost meer maar wel die van 7 oost!

Foto komt nog als ik de kans krijg (kan even niet wegens verfwerkzaamheden).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...