Ga naar inhoud


Ervaring met sip telefoons


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met sip telefoons ?

Ik heb gehoord dat voipbuster ook met sip technologie werkt, is wel handig voor als je veel in het buitenland zit, hotspot detecteren en gratis bellen met voipbuster....

 

Hoor hierbij graag jullie ervaringen er over

 

Greetzzz...

 

Merijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik een betalende sip provider,tesamen met een wifi utstarcom f1000 telefoon,en waar een open wifi netwerk is,of waar ik ga,en ze zijn zo vriendelijk om hun netwerksleutel te geven,ben ik dan bereikbaar.Dan kunnen ze mij (in belgie) naargelang hun telefoonabonnement mij gratis bellen.Omdat ik het meer gebruik voor gesprekken te ontvangen,neem ik een betalende sip provider met belgisch inbelnummer.Mijn vaste telefoon is dan doorgeschakeld met mijn sip inbelnummer,en die doorschakeling kost mij niks,omdat ik buiten het abonnementsgeld niet moet betalen voor geografische nummers.Dus kunnen mijn contactpersonen mij dan bereiken via mijn vast thuisnummer.Ik weet dat bovenstaande telefoon ook ondersteuning heeft voor hotspots,maar dit geeft mij nog niet gelukt in belgie,ik weet niet hoe ze werken in nederland.Ik heb nog geprobeerd via jouw genoemde provider met mijn sip telefoon,en de resultaten waren wisselend.Een boeiende technologie,maar de regels beperken mij in detail te gaan,maar met google,zal je al stukken verder geraken.Ik gebruik dan ook nog een ata486 en een sipura3000.Er zijn nog andere leuke toestellen,maar als je meer daarover wilt weten,zal je denk ik op andere plaatsen moeten zijn.

Maar mijn wifi telefoon ging met jouw genoemde sip provider en op de website ervan,staat hoe je die instelt.Hopelijk weet je meer,maar ik kan mij niet volledig uitspreken.

En ja,met bijhorende hardware,zijn er leuke dingen te doen met skype in combinatie met sip providers en vaste nummers.

Bvb skype gesprekken gratis laten doorschakelen naar vaste nummers,of via skype gratis bellen naar vaste nummers.

Wat is het internet toch leuk,maar de configuratie,daar moet je toch al iets van weten,maar ik ben al iets meer dan 2 jaar bezig met VOIP technologie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen ;-)

 

Bedankt voor jouw reactie !!!

 

Ik werk zelf ook al 'n paar jaar met voip technologie, ten eerste... omdat het veel goedkoper is en ten tweede, het geluidskwaliteit is veel beter... ( naar mijn mening )

Heb eerst altijd met skype gewerkt, maar aangezien je daarvoor per minuut voor moet betalen, hahaha ( typisch hollander ) ben ik overgestapt naar voipbuster, ben daar zeer over te spreken.....

Betreft die sip technologie met hotspot, ik denk dat we nog ff moeten wachten tot dat het doorontwikkeld is, ik heb momenteel een imate sp5 smartphone met wifi, kan er helaas geen skype opzetten, die zijn er nog niet met een windows mobile versie... helaas.....

Daarom zat ik te denken om evt een sip telefoon te kopen met hotspot ondersteuning, wel tof dat je dat geëxperimenteerd hebt, dan ben ik daarvan alvast op de hoogte....

Mocht je tog nog ideeën of tips hebben omtrent sip telefoons met wifi ondersteuning, dan hoor ik het graag..

 

Greetzzzz

 

Merijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...