Funfreak Geplaatst: 3 november 2006 Geplaatst: 3 november 2006 Ik heb 6 LNB's aan mijn Dreambox 7025s hangen via een Satcon 10-1 diseqc. Ik heb op een aantal satellieten de zenders zelf laten zoeken. Nu heb ik met DreamboxEdit2.01 een lijst van Pet123 van 28 juli 2006 erin gezet. De draaibare lijst. Alles staat er wel in, maar ik ontvang niets meer. Ik heb het idee dat de settings van de disec schakelaar overschreven zijn. Hoe krijg ik deze instellingen nu weer goed? Graag jullie hulp, bedankt alvast.
Funfreak Geplaatst: 4 november 2006 Auteur Geplaatst: 4 november 2006 Wat mijn probleem is, is het volgende: 1. Ik heb alles bij de installatie zelf ingesteld, met name de LNB's/satellieten. 2. Als ik nu setting download (via PC of via blauwe menu), dan ben ik mijn eigen instellingen kwijt. De vraag is dus hoe ik kan voorkomen dat mijn eigen instellingen overschreven worden. En in welk bestandje staan de instellingen van satelliet en LNB/diseqc?
TerranoIII Geplaatst: 4 november 2006 Geplaatst: 4 november 2006 Hallo Funfreak, Ik heb een wavefrontrier met 14 lnb en zat met hetzelfde probleem. Ik heb het zo opgelost dat je instellingen van de lnb's behouden blijven. Als je eenmaalde goede settings hebt en de DisEqc hebt ingesteld, doe dan het volgende. Login via ftp in op je dreambox var/tuxbox/config/engima2 en kopieer of sla deze settings op in je pc,zodat je ze een volgende keer terug kan vinden. Als je nou een volgende keer weer settings ndog hebt kopieer je ze gewoon weer terug op dezelfde manier.Op deze wijze blijven je DisEqc behouden. Ik hoop dat je er wat aan hebt. M.V.G.TerranoIII
Funfreak Geplaatst: 4 november 2006 Auteur Geplaatst: 4 november 2006 Maar hoe update je de settings dan, want deze verouderen na verloop van tijd?
JBnl Geplaatst: 4 november 2006 Geplaatst: 4 november 2006 Gebruik eens het programma dreamset. te downloaden hier http://mmedit9800.tripod.com/cgi-bin/index.pl Andere programma's hebben nogal problemen met de dm7025 groeten,JBnl
Funfreak Geplaatst: 4 november 2006 Auteur Geplaatst: 4 november 2006 Bedankt voor de tip, ga ik mee aan de slag!
EasySat Geplaatst: 5 november 2006 Geplaatst: 5 november 2006 Citaat: Gebruik eens het programma dreamset. te downloaden hier http://mmedit9800.tripod.com/cgi-bin/index.pl Andere programma's hebben nogal problemen met de dm7025 Er is vandaag een final versie van Dreamset 2.0 geplaatst met automatisch de kill opdracht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen