Ga naar inhoud


windows xp "loopt" tijdens opstarten


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

advies gevraagd voor volgend probleem :

ik kreeg vandaag een virus-melding, de geinfecteerde bestanden werden verwijderd, en alle referenties werden uit de registry geschrapt. probleem is nu dat telkens bij het opstarten, windows zichzelf weer afsluit voordat ik de controle over het systeem kan overnemen.

opstarten in safe mode, recovery mode of command mode werken ook niet ! Laatst geldige config werkt ook niet.

 

bon, een 2e windows geïnstalleerd op de d:\ schijf, ik heb nu terug volledige toegang tot de c:\ schijf. Ik heb alle ntuser.dat bestanden uitgeschakeld omdat ik dacht dat het probleem in de registry zat. Dit blijkt dus niet zo te zijn, het probleem blijft van toepassing. Ik vermoed dat één van de windows dll's door het virus is aangetast en een "sigtertm" uitvoert.

 

nu vermoed ik dat ik in de logboeken wel kan terugvinden wélke dll hiervoor verantwoordelijk is, maar hoe lees ik de logboeken van de windows-op-c via de opgestartte windows-op-d ?

 

ik vermoed dat het maar een miniem probleem is, het is kwestie van de corrupte dll te vinden, een komplete her-installatie zie ik niet zitten want dat kost me het hele weekend aan werk, ook al omdat ik vermoed dat de registry nog OK is.

 

alle suggesties zijn welkom !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom repair je windows niet gewoon. Windows cd erin, booten van cd, eerste keus voor repair (recovery console) niet doen. Bij de keuze van installatie van xp op de huidige partitie staan. Als het goed is staat in de onderste balk een functietoets met herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik geprobeerd, maar is zo'n OEM versie die niet bootable is. Ik moet hem dus starten vanaf mijn windows-op-d, maar als ik dan voor "repair" kies, dan gaat hij mijn windows-op-d repairen, niet deze op de c: schijf, hij geeft me de keuze niet.

ik zou gewoon terug in die windows-op-c moeten geraken om de boel te kunnen repairen, maar daarvoor moet ik die "loop" breken en dat lukt me dus niet !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...