Ga naar inhoud


Ga me een Plasma aanschaffen......en nu?


Gast gifre

Aanbevolen berichten

Ben van plan de Panasonic 37" aan te schaffen weet nog niet de 60 of de 600.

Kom er zelf nog zo niet uit en daar ik slechte ervaring heb met verkopers(ze maken je toch wijs wat ze willen!), graag hier jullie mening erover?

Heb TV Vlaanderen aansluiting + kabel en Topfield ontvanger.

Volgens mijn inziens is de beeldkwalititeit bij beide toestellen hetzelfde, enkel het geluid zou anders zijn?

Is dit geluid bij de 600 dan stukken beter en de meerpijs waard?

Denk eraan zoals nu met de CRT het geluid via de home cinema te laten lopen naar de Sony DAV300 met bijhorende satelietboxen.

Of ben ik beter af met een nieuwe set van Pana met een HDMI aansluiting?

De Sony gebruik ik ook als Tuner voor Donna te luisteren.

Heb een No Name DVD speler om zeer af en toe een DVDtje te spelen.

Deze goekope DVD speler gebruiken met een nieuwe Home cinema receiver?

Of beter een nieuwe set met boxen?

Of zijn de Sony boxen nog goed genoeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites


wel erg veel vragen tegelijk

laat eerst eens de plasma display preveleren.

 

de 37 inch van panasonic is een fijn plasmaatje echter de grootste verschillen tussen type PV60EH of PX60EH is de tuner en de prijs

want de px heeft tevens een digital terrestrische tuner ingebouwd naast de normale tv tuner

 

allen zijn heel envoudig aan te sluiten aan je sat-receiver en allemaal ook voor het audio gedeelte zoals je dat al gewend bent via de home-cinema set

 

de pv600eh is een iets andere vormgeving en dikker

 

echter de vraag zou moeten/kunnen zijn, waarom niet nadenken over de 37 versus de 42

want die paar inch leveren je enorm veel kijk plezier ten opzichte van de meerprijs die je ervoor neerlegt

 

cheers

 

[color:"red"] o ja de hdmi is pas interessant als je ook hdmi bronnen hebt om aan te sluiten, nu dus helemaal niet (maar voor de toekomst een reeds ingebouwde optie [/color]

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben van plan de Panasonic 37" aan te schaffen weet nog niet de 60 of de 600.

 

Ik heb de specs van beide toestellen bekeken. Geen van beide blijkt zelfs maar in staat te zijn een 720p signaal met volledige resolutie weer te geven. Ze hebben namelijk een schermresolutie van 1024 x 720 pixels, terwijl voor 720p toch heus 1280 x 720 nodig is. Dus ofwel het beeld wordt in een verkeerde verhouding weergegeven, ofwel je hebt zwarte balken boven en onder. Ik vermoed het eerste ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Zitten te dicht bij de TV om een 42 aan te schaffen

 

@aukemuis

Gebruik een Logitech afstandbediening, dus wat bij de Plasma hoort doet er niet toe

Een SD slot is mooi, maar zal het denk ik nooit gebruiken

 

@ grunnsat

Zal dat van die 720p signaal aan de verkoper vragen.

 

Dus momenteel zal het de 60 worden, ga morgen eens ernaar kijken, wie weet dan......................

Als ik het goed begrijp heeft dit te maken met het 16:9 formaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is en blijft een LCD....

 

Tsja, maar volgens mij was het grote voordeel van plasma boven LCD tot nu toe dat zwart echt zwart is, en de grotere snelheid van plasma zodat het beeld minder smeert.

 

Deze Sharp display zou juist op die gebieden aanzienlijk verbeterd zijn. Gewoon even kijken zou ik zeggen.

 

Overigens sta ik vaak voor al die wanden vol plat spul te kijken, en denk dan "daar wil je toch geen hele avond naar kijken?" Al die bewegende kriebels en schaduwen rondom beeld contouren, het lijkt net alsof je de antenne verkeerd uitgericht hebt (voor de jongeren onder ons, dat was toen we nog een eigen hark op dak hadden). Was er maar een echte HDTV CRT op de markt, die zou ik direct kopen. Flodder11 weet wat ik bedoel......

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk.

Vandaag besteld en hopelijk staat die er op mijn verjaardag.

Het is de Panasonic TH-37PV60EH geworden

Heb gelijk de DVD speler Panasonic DVD-S52EG-S erbij besteld.

Alsook de AV Receiver Panasonic SA-XR55EG-S.

En om dit alles te beluisteren de Panasonic SB-TP20 boxen.

 

Volgens de verkoper hoeft er enkel tussen de plasma en de DVD speler een verschrikkelijk dure HDMI kabel.

Tussen de Plasma en de Satelietontvanger een goed scart (Monster?)

Tussen de Sateliet ontvanger en de AV Receiver een Optische kabel.

En tussen de AV Receiver en de DVD speler ook een Optische kabel.

Klopt dit om het beste beeld en geluid tegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen

 

monster scart is een betere keuze

monster is een van de vele merken die alleszinsd beter zijn dan de zwarte doorsnee meuk die bij audio video meegeleverd worden.

 

ik zelf gebruik IXOS kabels als we het over idioot duur hebben met qed speaker kabels

 

maar je zult zowiezo je ogen en oren niet geloven met de monster scart en de optische naar je av-receiver..

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...