Ga naar inhoud


[7000S] Pli Flubber TVVlaanderenn " no or unknown card inserted"


woogy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Via het CCcam Ppanel komt dit scherm direct.

Maar ik hoor in je commentaar dat je ook met newcs bezig bent.

Newcs mag niet draaien wil je dat CCcam je kaart kan zien.

Aangezien je bij 2 boxen hetzelfde probleem hebt kunnen we een hardware fout wel uitsluiten.

Als je in een telnet sessie 'ps' intikt zie je dan CCcam draaien.

Neem daar anders eens een screenshot van.

Quo signo nata es?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
terug van af

de smartcard info is niet te lezen en
blijft hangen op retrieving cardinfo


Daar heb je niks te zoeken, beter CCcam ppanel gebruiken om entitlements uit te lezen.
Standaard 'cardinfo' script werkt blijkbaar niet goed met CCcam, zoals hierboven al eerder gezegd is.

Citaat:

newCS smartcard information is geïnstalleerd
maar geeft geen keys
logisch, denk ik, omdat er in eerste instantie niet op de kaart kan gelezen worden

Gebruik je nu newcs of CCcam? Maar een van tweeen kan je kaart gebruiken, niet beide tegelijk.
Citaat:

kan ik op een of andere manier de goede werking van de CI interfaces controleren?

En ik dacht dat nu ook wel vaak genoeg verteld was dat de kaartlezers NIETS met het CI interface te maken hebben?
Of stop je de kaart in een CI module? In dat geval is het logisch dat newcs of CCcam geen kaart kunnen vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

woogy, je kletst vanalles dooreen, ge moet dus niet verschieten dat het niet wil werken. Back to basics, dus, geef nu (eindelijk) eens een precies antwoord op de volgende vraag :

wààààr zit je smart-card in ?

in een CAM (me de chip naar boven) die in de CI van je dreambox ingebracht zit ?

of zit je kaartje in één van de 2 kaart-gleuven (chip naar onder) van de dreambox ?

de softcams kunnen enkel de kaarten van de 2 kaart-gleuven lezen. Gebruik voor TVV CCcam als softcam EN GEEN CARDSERVER zoals newcs want die blokkeren de werking van CCcam ! Cardserver vakje dus leeg laten. Blijkbaar werkt de gele cardinfo-knop niet langer met de laatste CCcam, dus de entitlements kan je enkel uitlezen via het CCcam PPanel.

zit je kaart echter in een CAM dan moet je er eentje gebruiken die goed samenwerkt met de TVV kaart, en moet je de geldigheid van de kaart via het Common Interface menu van de dreambox setup opvragen. De softcams en PPanels hebben in dit geval geen enkel nut voor je TVV kaart.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

wààààr zit je smart-card in ?
in een CAM (me de chip naar boven) die in de CI van je dreambox ingebracht zit ?
of zit je kaartje in één van de 2 kaart-gleuven (chip naar onder) van de dreambox ?


de TVV smartcard zit in de onderste smalle gleuf waarvan je er twee op de dreambox 7000S vindt
de card zit met de chip eerst erin en naar onderen

ik zal er eens een erase image op zetten en dan opnieuw pli flubber
cccamd 1.3.1
en nog eens proberen

of hebben jullie een ander voorstel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dus heb je in de common interface niets te zoeken. Image installeren, cccam eropzetten en als default cam aanduiden, kaartje erin, beetje zappen en dan moet het werken ! Zoniet zit je inderdaad met andere problemen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie de kaart niet als ik ze erin stop

en de cardinfo opvraag

ik vermoed dat er een hardware probleem is

 

heeft iemand iets dergelijks reeds meegemaakt

zit de kaart te diep of niet diep genoeg?

maakt ze geen goed contact met de pinnen van de chiplezer?

 

kan ik dit op een objectieve manier testen?

 

kan ik de card aanspreken met de originele image van dreambox?

 

 

-------------------------------

ik heb deze TVVlaanderen kaart geprobeerd bij de buren

en ze gaf onmiddelijk beeld

 

geldigheid tot eind december 2006

de card is dus reeds in mijn dreambox geactiveerd geweest

maar de meeste tijd is ze onleesbaar

 

nochtans was het beeld enkel weg toen ik de card verwijderde

en niet wanneer de cardinfo opvragen niet lukte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...