Ga naar inhoud


Multiswitch of quad LNB ?


DRG

Aanbevolen berichten

Volgende is aan de hand, mijn oom heeft een brak signaal van UPC ( dat schijnbaar niet op te lossen is ivm oude wijkcentrale ) en wil naar schotel tv.

 

nu heeft hij in huis uiteraard coax kabels lopen naar zijn meterkast , 1 naar de woonkamer ( ongeveer 25 meter ) en 1 naar de slaapkamer ( ongeveer 10 meter ).

deze coax is niet van een extreem goeie kwaliteit, de kabel naar de woonkamer is helaas niet te vervangen door diverse verbouwingen..

De slaapkamer is geen probleem om te vervangen..

 

Hij wil buiten aan de schuur de schotel uit het zicht hebben hangen, tussen de meterkast en de schuur zal ongeveer 15 a 20 meter kabel zitten.

 

Ik wil aan de schuur een 80 cm schotel hangen ( ivm evt verhuizingen naar het buitenland ,triax tds 78 of 88 ) maar ik ben nog niet helemaal uit de LNB keuze..

 

optie 1 zou zijn een quad lnb ( voor evt uitbreiding ) en met 2 kabels naar de meterkast

optie 2 een single lnb , een multiswitch in de meterkast en slechts 1 kabel naar buiten.

 

uiteraard speelt budget ook mee, dus als het een of het ander beter is en de prijs scheelt niet te veel dan uiteraard willen we daar voor gaan..

 

wie heeft ervaring en een goed advies ?

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te zien wil je dus maar 1 sateliet ontvangen maar op 2 plaatsen kijken.

 

Dan is de vraag nog of je dus op 2 plaatsen onafhankelijk wilt kijken. Als dit niet zo is kan je net zo goed een single LNB pakken (geen switch nodig) en binnenshuis een video-transmitter gebruiken.

 

Anders zal je toch 2 tuners nodig hebben en voor (jouw) optie 2 kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
optie 2 een single lnb , een multiswitch in de meterkast en slechts 1 kabel naar buiten.


1 kabel naar buiten, is slechts 1 signaal binnen!
(tenzij je werkt met unicable, maar ook dan heb je geen multiswitch nodig, hooguit een signaalversterker)

Waarom niet optie 3 twin lnb met twee kabels...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom niet optie 3 twin lnb met twee kabels...


omdat ik de optie open wil houden om evt. een derde of vierde ontvanger aan te sluiten..

heeft iemand tips over welke lnb of lnb switch comnibatie ik het beste kan gebruiken.

Ik wil 2 DM500S ontvangers aansluiten en ik zit vast aan de kabellengtes helaas..

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat oom momenteel analoge TV kijkt? Dan kun je ook nog overwgen digitale kabel TV te nemen. Dat behoort veel ongevoeliger te zijn voor de kabel kwaliteit.

 

Die 25 meter kabel naar de woonkamer is natuurlijk niet echt optimaal voor satelliet ontvangst, dus daar kun je op stuk lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

err digi-tv van UPC.... ik heb het ongenoegen gehad om even met een kabeldoos van upc te spelen... geen succes..

 

Plus hij wil naar het buitenland binnen afzienbare tijd.

 

kan niemand mij een goeie set aanraden om dit "probleem" op te lossen ?

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor eem lnb met multiswitch heb je 4 kabels nodig en een quad lnb !!! Dus dat gaat niet werken zoals je wilt. Denk dat dus de quattro of twin lnb de beste oplossing is. Voor de coax hoef je je niet zo druk te maken. Als er maar geen vocht in de kabel zit lukt het bijna altijd.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Voor eem lnb met multiswitch heb je 4 kabels nodig en een quad lnb !!!


Ik dacht een Quatro (maar dan kan ik heel goed mis hebben)

een Quad is m.i een lnb met 4 onafhankelijke uitgangen.
een Quatro is een lnb met op
1 uitgang hi band H,
1 uitgang hi band V,
1 uitgang lo band H,
1 uitgang lo band V,
zo is het complete signaalaanbod tegelijk aanwezig en kun je naar believen satellietontvangers aansluiten op een multiswitch.

In jouw geval zou ik dus die Quad LNB kopen en voorlopig twee kabels leggen. Denk je even aan het feit dat er straks een DuoLNB nodig is voor het complete astra3 aanbod, Deze lnb zou perfect zijn voor je: 4 uitgangen, Astra 1 én 3 en voor 80 cm...

Nogmaals: met 1 kabel naar de meterkast krijg je maximaal 1 signaal in je huis, dus multiswitch valt af...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...