Ga naar inhoud


Geen ontvangstDVB-T in Dongen N.B.


Adriano

Aanbevolen berichten

Geprobeerd om met een binnen antenne DVB-T te ontvangen, helaas vindt de TV met ingbouwde DVB-T ontvanger geen zenders. Ik heb even gekeken naar een frequentie lijst, maar er zitten zover ik weet geen DVB-T zenders hier in de buurt, pas april volgend jaar in Breda. Wel zag ik dat Lopik met 60kw uitzend.

Lopik 52N00 36 5O03 13 Utrecht 30 542.000-550.000 1000 361 O Analoog

Lopik 52N00 40 5O03 14 Utrecht 30 542.000-550.000 60 366 N Digitaal.

Omdat er nu nog analoog wordt uitgezonden zal het digitale signaal nog wel niet worden uitgezonden neem ik aan. Even wachten tot 11 december of is er nog iets anders wat ik kan ontvangen met een binnen antenne? En welke zenders worden er na 10 december op 542 mhz uitgezonden? Dat kan ik nergens vinden.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lopik op 60kW is pas na 11 december geloof ik ja.

 

Je kan wel nu je antenne al richten op Lopik of Rotterdam, je zou het wel moeten halen denk ik. Ik kan hier in Bergen op Zoom zelfs nog de zenderlijst uit Rotterdam inlezen als de condities niet al te bar zijn, met een binnenantenne op zolder.

 

Wat voor antenne gebruik je? Als je zo'n ding van KPN gebruikt heb je ook nog een 5V inserter nodig, anders ontvang je inderdaad niets. Heb je een antenne met aparte voeding, dan zit het wel goed. Je moet ook hoog zitten (op de grond zal je waarschijnlijk weinig ontvangen).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie. Ik gebruik een passief sprietje, Ik kwam na wat googlen wel deze zelfbouw breedband richt antenne tegen.

 

http://www.vk2zay.net/article.php/43

 

Zal die eens maken en kijken of ik iets kan ontvangen.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Jan.

 

Ik heb inmiddels beeld, via marktplaatst even een actieve binnen antenne aangeschaft en die staat nu op zolder. Richting noord ontvang ik Ned1, 2 en 3 en de Regionale zenders TV west, Rijnmond en Flevo. De rest is gecodeerd. Met de antenne richting zuid 2 Belgische zenders.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ook is apart kanaal 33 in te scannen.

 

Daarop zit RTV Utrecht.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wil RTV Utrecht niet lukken. Ik heb nu 2 binnen antennes een richting noord vertikaal en een richting zuidwest horizontaal en vang nu Zowel Vlaamse als Nederlandse stations, dat is voor mij voorlopig voldoende. De commerciële bekijk ik toch niet.

 

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...