Ga naar inhoud


UPC PVR, wie weet meer.


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Ik heb gelezen dat je de mediabox kunt vervangen door een PVR (oftewel DVD recorder). Helaas kan ik nergens echte informatie vinden en UPC hoor ik ook al niets van.

 

Is er iemand die weet welk merk/type het is zodat ik via die weg meer info kan verzamelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat mij om de technische specs. Ik heb bijv. de indruk dat er geen DVD in kan en dus onmogelijk om een programma te bewaren. Zeg maar gewoon een commerciele brochure met inhoudelijke informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anton,

 

De DVR van UPC is een harddisk recorder. Je kan dus niet een DVD in het apparaat stoppen. Je kan uiteraard wel met SCART een DVD recorder koppelen.

 

De lijst met opgenomen programma's wordt getoond vanuit een menu waar je de opname selecteert om af te spelen of te verwijderen. Het staat dus op de HD in het apparaat.

 

Verder zit er een automatische opname functie in die ervoor zorgt dat na 3 seconden dat je naar een kanaal aan het kijken bent een opname wordt gestart.

Hierdoor kan je als je b.v. naar het toilet moet even op pauze drukken. De uitzending wordt wel verder opgenomen en weer gestart als je de pauze opheft.

 

Verder kan je niet kijken naar kanaal 1 en gelijktijdig opnemen van kanaal 2.

Je kan uiteraard wel vanuit de EPG een programma in de toekomst selecteren en aangeven dat je deze wil opnemen. Ook als het apparaat uitstaat zal de opname automatisch starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De UPC DVT is in principe de Thomson DCI6000, maar is voor UPC op een aantal punten aangepast.

Echte technische gegevens zoals schema etc vind je echt niet.

 

Dit apparaat lease/huur je, dus je mag er niets aan veranderen want het is niet jouw eigendom. Als je hem vernield, betaal je de vervangingswaarde. Die is op chelloo.com te vinden.

Verder zijn diverse onderdelen, bv de flash chip, met 2 componenten lijm verzegeld.

Er valt dus weinig aan te hobbyen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Verder kan je niet kijken naar kanaal 1 en gelijktijdig opnemen van kanaal 2.

Als ik niet naar 1 kan kijken terwijl ik 2 opneem, wat is dan het nut van dat apparaat. Alleen om iets op te nemen als ik er niet ben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet knutselen maar geoon de mogelijkheden en met name de bediening weten. Ik heb als eens een HD recorder in huis gehad en dat was een drama. Dus bekijk ik altijd voor aankoop eerst de handleidingen. Dank voor type, kan ik het gaan opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...