Ga naar inhoud


Sony of Samsung?


AEO

Aanbevolen berichten

Wie heeft ervaring met één of beide lcd tv`s?

Ik heb één van deze schermen op het oog, maar weet nog niet wat te beslissen.

De Samsung LE40F7 Full HD, of de Sony KLD-40X2000 of de Sony KLD-40W2000.

De Samsung heeft led backlighting, en gebruikt daarom minder energie dan de Sony.

Ik wil in de nabije toekomst een Topfield HDTV ontvanger kopen, om via satelliet o.a. naar BBC-HD te kijken.

Wie kan mij een goeie tip geven?

Alvast hartelijk dank!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het bizarre aan beide Sony's is dat ze een native resolutie van 1920 x 1440 pixels hebben volgens de technische specs. Waarom? En wat doet dat met het beeld? Geen idee, maar er dient dus altijd nog scaling plaats te vinden bij aanlevering van een 1080p signaal.

 

De Samsung zou wel keurig 1920 x 1080 zijn volgens de specs.

 

Twee andere opties:

 

Sharp LC-37XD1E (37" = iets kleiner), en LC-42XD1E (42"= iets groter). Beide zeer fraai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de Samsung die jij noemt die led backlighting heeft, maar de SAMSUNG LE-40M91. Dit model heeft een resolutie van 1366x768. Stroomverbruik is min of meer gelijk bij alle 40" modellen.

 

De Samsung LE-40F71 is inderdaad een Full HD 1080p model zoals de beide Sonys (ze zijn gewoon 1920x1080). De Sonys hebben daarbij ook een DVBT tuner maar is ook iets duurder (ca € 300).

 

Persoonlijk vind ik de Sony iets beter, mn wat beter zwart en de video processor lijkt mij iets geavanceerder, vooral de micro details bij bewegende beelden. Moet zeggen dat de verschillen erg klein zijn en dat het beide zeer goede displays zijn. Top voor mij blijft de Philips met een beeld dat bijna (maar nog niet helemaal) aan plasma doet denken. Kijk ook eens op het htforum voor wat meningen.

 

Grunnsat heeft me ondertussen wel erg nieuwsgierig gemaakt met zijn Sharp dus die moet ik nu ook maar eens gaan bekijken.

 

saluti,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de beide Sonys (ze zijn gewoon 1920x1080).

 

Tsja, ik weet het niet. Sony geeft deze gegevens op hun web site:

 

Beeld

14:9-modus JA

16:9-modus JA

4:3-modus JA

AFD (Auto Format Detect) JA

Achtergrondverlichting WCG-CCFL

BRAVIA ENGINE EX JA

Digital Comb Filter JA

Schermresolutie (pixels) 1920 x 1440

 

Dit staat bij beide schermen! Misschien is dit onjuist, maar dat kan ik niet nagaan tot mijn spijt.

 

 

Citaat:
Grunnsat heeft me ondertussen wel erg nieuwsgierig gemaakt met zijn Sharp dus die moet ik nu ook maar eens gaan bekijken.

 

Je bent gauw geneigd Sharp een beetje als B merk te zien, onbekend maakt onbemind zogezegd. Maar dit merk heeft wel zo ongeveer de langste ervaring met LCD panels. Ik ben me voor Sharp LCD's gaan interesseren toen ik een paar heel enthousiaste recenties las op Amerikaanse sites. Als dan blijkt dat ze als één van de heel weinige fabrikanten een 37" Full HD scherm hebben, dan duidt dat er m.i. wel op dat ze iets kunnen. Het feit dat Loewe volgens mijn informatie ook Sharp displays toepast zegt mij ook iets. En dan hebben ze ook nog 4 kleuren displays. In plaats van standaard RGB hebben ze twee kleuren rood, speciaal om in het rode gebied natuurlijker kleuren te krijgen.

 

En nu ik ze zelf gezien heb in vergelijk met bijv. Sony, kan ik met een gerust hart zeggen dat het erg mooie TV's zijn. Ook het uiterlijk vind ik heel mooi. Heel dunne randjes rondom maakt dat ze een heel decente vormgeving hebben, en dat bevalt mij wel.

 

Ik ben erg benieuwd naar jouw opvatting en hoop die binnenkort hier te kunnen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch las ik dit:

Met de Samsung LE40F7 introduceert Samsung zijn eerste Full HDTV. Deze nieuwe generatie LCD-televisies kan High Definition ook daadwerkelijk als volledige High Definition weergeven. Met een contrastratio van 6.000:1, een helderheid van 450cd/m² en een zeer hoog aantal kleurwaarden is het prettiger televisiekijken. De Samsung 40 inch LCD-televisie LE40F7 laat een ongekend helder en haarscherp beeld zien. Televisiekijken wordt een fulltime belevenis van ontspannen kijken.

 

De Samsung LE40F7 kent een 100 Hz videokwaliteit waarmee Samsung een nieuwe dimensie geeft aan helderheid van bewegend beeld. Het beeldscherm laat 50 beelden per seconde zien. Samsung gaat beeldvervaging tegen door telkens een beeld extra tussen twee beelden in te plaatsen. Op deze wijze lopen beelden nog natuurlijker in elkaar over.

Door de hoge beeldkwaliteit en geavanceerde functies spatten de kleuren als het ware van het LCD-beeldscherm. De Samsung LE40F7 ondersteunt een volledige High Definition-resolutie van 1920 x 1080 pixels ( 1080p ), wat een verdubbeling is ten opzichte van de tot nu toe beste verkrijgbare HD-kwaliteit (1366×768, 1080i). Zeker in combinatie met de Samsung Blu-ray Discspeler Samsung BD-P1000 laat de Samsung LE40F7 een uitstekend beeld zien.

 

 

Ook de Dolby Surround-geluidskwaliteit van de Samsung LE40F7 is hoog. Het geeft de geluidseffecten bij bijvoorbeeld games heel goed weer. Met een druk op de knop is het LCD-scherm gemakkelijk af te stemmen op een gamingmode die donkere beelden donker weergeeft en daarmee vanzelf zorgt voor een spannende game-omgeving.

Voor een nog krachtigere verbinding biedt Samsung WiseLink™, een 10-in-3-systeem dat onder andere een Multi Memory-poort, USB-poort, printerpoort en 2 HDMI-aansluitingen bevat voor bijvoorbeeld een settopbox en Blu-ray Discspeler. Met HDMI gaat er niets van de digitale beeld- en geluidskwaliteit verloren.

 

De Samsung LE40F7 is geschikt voor elke huiskamer fraai om te zien met zijn hoogglans finish, transparante, blauw verlichte bodemplaat, verborgen speaker en designdraaivoet. In vergelijking met de CCFL-schermen heeft het beeldscherm van de Samsung LE40F7 door de LED lichtbron een twee keer zo lange levensduur en gaat de televisie veel zuiniger met energie om. De lichtbron is ook beter voor het milieu omdat het geen kwik en cadmium bevat. Dat is een rustgevend gevoel bovenop het toch al ontspannen genieten van een heldere natuurlijke beeldweergave.

 

De Samsung LE40F7 LCD-TV is vanaf nu verkrijgbaar vanaf een adviesverkoopprijs van € 2799,- inclusief B.T.W.

 

Hier wordt toch over LED verlichting gesproken, maar ik las elders dat het toestel zich niet automatisch op het uitgezonden beeldformaat aanpast, en de Sony zou dat wel doen.

Wat weet jij daar van?

Overigens nog het volgende: de Sharp LC37XD1e geeft een iets snellere reaktietijd op, n.l. 6ms tegenover 8ms bij de overige merken.

Zou dit verschil te zien zijn of maakt het niet zoveel uit?

Bedankt vast en groetjes uit Almere.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat geld zou ik voor een goeie plasma gaan. Het zwartniveau van die Sony is om te huilen. De Samsung ken ik niet maar ik heb nog nooit een lcd gezien waarbij de beeldkwaliteit bij HDTV ook maar enigzins in de buurt komt van een goeie plasma (lees Pioneer of Panasonic). Ook het stroomverbruik van deze plasma's is niet meer te vereglijken met een paar jaar geleden.

 

Plastic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het nederlandse site geeft inderdaad 1920x1440 op, maar dat is een resolutie die niet bestaat. Voor zover ik weet is er alleen 1920x1080i/p of 1440x1080 voor enkele nieuwe hd videocameras, dus dat lijkt mij een typefout.

Op het duitse (en italiaanse) site staan wel de juiste resoluties.

Als ik binnenkort de Sharp tegenkom ga ik daar goed naar kijken en laat het weten op dit forum.

 

ciao,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waar die led informatie vandaan komt. Probeer dat morgen uit te zoeken (moet morgen vroeg op), net als de automatische aanpassing van het beeldformaat.

 

Vwb betreft de reaktietijd zou ik me niet zoveel zorgen maken. Naar mijn idee is de videoprocessor (scaler en deinterlacer) veel belangrijker dan 2 ms verschil in reaktiesnelheid.

 

Kijk op goed rond vwnb de prijzen want de prijs die jij noemt voor de LE40F7 is nog te hoog. Kijk eens op enkele sites van onze oosterburen via google. Sommige sites geven zelfs de prijontwikkeling vd laaste 90 dagen weer. Zo goedkoop vind je ze niet in NL, maar is misschien ook niet handing vanwege de service.

 

saluti uit Milaan,

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Samsung / Sony,

 

Wij hebben net thuis staan de kdl 40W 2000 van Sony en dat is een full HD LCD tv. deze zit aangesloten op de digitale onvanger van samsung.

 

En we moeten zeggen dat het beeld (HD tv) beter is dan ooit ervoor!!!!!!!!!!!

 

 

ff zoeken via kelkoo dot nl groeten ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Grunnsat heeft me ondertussen wel erg nieuwsgierig gemaakt met zijn Sharp dus die moet ik nu ook maar eens gaan bekijken.

 

Ik was vandaag nog even bij de Grote Rode Dozenschuiver om te kijken of ze de 37" Sharp (37XD1E) al binnen hadden. Dat viel tegen, maar ze hadden wel de 42" uitvoering. De verkoper wist me te vertellen dat ze het toestel pas sinds kort hadden, en dat ze hem bij binnenkomst naast een Philips en een Sony gezet hadden. De Sharp was de duidelijke winnaar... Dat bleek ook wel uit de verkoop, want van de 5 stuks die ze binnengekregen hadden was alleen het demo exemplaar nog over.

 

Overigens heeft deze serie TV's een normaal 3 kleuren display (RGB) terwijl de vorige serie een 4 kleuren display heeft, rood, karmozijn rood, groen en blauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...