Ga naar inhoud


Simpel zelfgemaakt DVB-T antenne


MarnixK

Aanbevolen berichten

Optimale sterkte (75%) heb ik door de antenne horizontaal op Wieringermeer te richten. Als ik de antenne horizontaal draai heb ik na ongeveer 60 graden geen ontvangst meer. Als ik hem 90 graden verticaal draai ook geen ontvangst.

 

Maar als ik hem schuin tegen de muur zet naar de verkeerde kant zoals op de foto heb ik nog steeds 100% kwaliteit alleen gaat dan de sterkte 20% achteruit (55%).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tip voor degenen die ook zulke antenne willen bouwen:

 

Voor je de draad die je wil gaan gebruiken in stukken knipt, deze eerst in een bankschroef plaatsen aan éne zijde om dan aan de andere zijde een flinke ruk te geven, zo trek je de draad helemaal kaarsrecht, dit maakt het geheel nog mooier.

 

Succes,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens KLIK komt de zendmast in Den Helder op 76 meter hoogte. Dus het zal wel weer de vuurtoren worden want die heeft ongeveer die hoogte. Er hangen nog veel meer antennes van KPN aan de vuurtoren. Verwachting is die september/oktober operationeel.

 

Nog over de richtinggevoeligheid van de zelfbouw logper:

Als ik hem heel nauwkeurig op Alkmaar richt, door mijn huis heen, heb ik een vrij zwak signaal maar wel 100% kwaliteit (en een storingvrij beeld). Als je hem een paar graden verdraait valt ie weer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een leuk programma die alles uitrekent en waar de waardes zelf kan veranderen etc.

Dit gebruikte ik voor antennes die wij maakte bij hoge freq.

De 70Cm en 23Cm antennes werden met dit programma gemaakt.

 

Voor de echte builters PM

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan welke kant van de logper komt het gaas?

 

Code:
Wordt het zo:               (  |              (   |          |             (    |          |           |             ( ====================             (    |          |           |              (   |          |               (  |of zo:                  |                              )                  |          |                    )                  |          |           |         )               ==================== )                  |          |           |         )                  |          |                    )                  |                              )

 

En hoe groot moet het gaas ongeveer zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het Freq. gebied waarin wordt uitgezonden??? is er een stukje dat intresand is dit i.v.m. de bandbreedte

Ik neem aan dat het Horizontaal is?

 

Leuk om eens iets te bouwen wat about een 4 x 15 Elements Yagi group???

 

(Logper heeft bandbreedte dus geen gain en F/B het is een driehoek van banbreedte gain en F/B)

 

Dat lijkt me leuk mannen. zeker als oud antenne fabrikant dan wel niet die Freq. maar dat maakt niet uit 145 en 432 Mhz of dat.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...