Ga naar inhoud


UBUNTU 6 gebruiken voor het maken van een kopie USB stick op DB7000


MySat

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om mbv deze distri een kopie stick te maken van een goedwerkende USB stick waarop alle DB7000 settings staan. Ik heb onvoldoende rechten om de stick te schrijven ondanks dat ik ROOT ben. Iemand enig idee hoe dat met deze distri snel en 'for dummies' methode kan ?

 

Alvast bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Terug uit de feestwereld ;-)

 

Ik wil dus een kopie maken van mijn stick die achter op de DB7000. Indien ik deze aan een Linux/Ubuntu machine hang, wil ik een 100% kopie maken zodat ik een backup heb die exact gelijk is aan de originele. Is daar een oplossing voor, zonder dat ik tegen rechten of schrijfbeveiligingen aan loop

 

Alvast bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twee identieke sticks hebt zou 't kunnen met:

 

[color:"blue"]dd if=/dev/sda1 of=/dev/sda2 bs=512[/color]

 

Uitgaande dat je eerste stick gekend is als sda1 en je tweede als sda2...met [color:"blue"] fdisk -l [/color] kom je daar achter.

 

ps.man dd ...ken je ineens alle opties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip... Bedoel je met 2 indentieke sticks het zelfde formaat of of zelfs helemaal identiek ? Het man commando kende ik al, echter voro het geval iemand dit draadje leest die minder Linux georienteerd is een zeer bruikbare tip.

 

Mysat

 

P.S: En wat is er mogelijk als je 2 verschillende sticks hebt ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met identiek bedoelde ik dat de sticks even groot in opslag moeten zijn.

 

Wat is er anders mogelijk...het is normaal dat je op een fat32 of vfat usb stick de linux permissies van je bestanden verliest.Vandaar kan je beter eerst een tar bestand aanmaken,en dan deze ergens wegzetten.

 

man tar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...