Ga naar inhoud


[ 500 -s]Gemeni 3.30 blijft booten na install.


bulldog_bob

Aanbevolen berichten

Hallo lui.

 

Heb er vandaag gemeni 3.30 maxvar op gezet.Als ik hem heb aangesloten zie ik alleen maar het logo opkomen en weer weggaan.Hij lijkt niet door te willen starten.Ik heb het erop gezet met dreamup v2.18A en nullmodem kabeltje zonder netwerk.Eerst een erase img erin en toen Gemeni 3.30.De voorgaande versies 3.10-3.20 gaven ook hetzelfde probleem.Iemand anders ook zoiets gehad.Heb al van alles geprobeerd , maar helaas krijg ik het er niet op.Natuurlijk kan ik weer terug naar wat ik had , maar omdat het me niet lukt wil ik het juist op hebben.Wie heeft er goede sugesties.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja jammer dan joop905 dat werkt op een dm 7000 maar is geen optie op je dm 500

 

suggestie voor een juiste flash (staat in de database)

eerst middels dreamup erasen en dan flashen

meteen na heraansluiten bij gemini via de menu knop naar factory reset gaan

dan laten herstarten en pas alles opnieuw instellen

 

cheers

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch.

 

Ik kom niet eens zover dat ik in een menu kan komen.Ik zie alleen maar het GP logo in beeld verschijnen en weer verdwijnen , en dit blijft zo maar doorgaan.Ik heb het nieuwe type DM 500.Ik sta open voor sugesties , op andere 500 boxjes werkt het toch ook.Heb ook al een andere 3.30 gedownload , maar het maakt geen verschil dus de img was niet corrupt.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem met mijn dreambox 500. Diverse images geprobeerd, maar steeds een beeld dat knipperd. Avonden ben ik er mee bezig geweest maar niets lukte. Dus boxje maar in de kast gezet. Totdat vandaag Pli garnet uitkwam. Ik dacht: ach toch vakantie, dus nog maar een keer proberen. Image erop gezet en hij deed het weer. Tenminste ik krijg weer een opstartscherm en kan tijd en taal selecteren daarna geen keuze Mono of Diseqc, maar hij springt gelijk op de kanalenlijst. De optie schotel settings is ook niet terug te vinden in de instellingen. Nu denk ik dus dat de tuner kapot is. Misschien bij jou ook het geval Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook 3.30 erop gezet met de universele Dreamup V 1.2.2.0. Gelukkig starte de box wel op, maar ik ben in de infobalk mijn signaalmetertjes kwijt. Aangezien het voor mij ook de eerste was vraag ik me af of er toch iets mis is gegaan. Mijn originele versie was 3.20, en daar zaten de metertjes wel in.

Ik had gehoopt dat er in 3.30 een extra cam zat met emu voor ORF.Maar helaas is dat niet.

Misschien weet iemand hier hoe die Cam in de box gezet moet worden, en met welke software ?

 

En Bob probeer het eens met die andere Dreamup, bij mij starte hij meteen normaal op met het gebruikelijke installatie menu.

 

succes butske

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook met de 500 , hij blijft maar opstarten , flash erase gedaan . 3 keer geprobeerd en kom niet verder dan de bootlogo .heb de zelfde dreamup gedaan als met mn 7020 1.2.2.0 en die werkt wel alleen mn 500 wil m nog niet lusten.

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Gemini 3.30 geladen, ik draaide voorheen Pli flubber.

In Gemini kon ik echter geen kontakt maken met het internet.

Pli terug gezet met dreamup en alles OK, kon weer downloaden.

Daarna Gemini 3.00 met dreamup geladen, maar weer geen kontakt met het internet.

Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad met gemini??

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij hebt een dm 7000 en geen dm 500

de methode die ik beschreef was bedoeld voor mensen die flashen en een dm 500 hebben

 

maar ook dan staat dat FACTORY RESET ook in jouw settings menu op de dm 7000

 

vast IP adres is prima, maar dan moet de dhcp in je communicatie menu uit staan die probeert dus ugh ip adresjes of die vrij en beschikbaar zijn voor de dreambox

dat kan dus bij booten tot problemen leiden

 

daarom is dus de procedure na het flashen en rebooten:

(opdat je zo snel mogelijk de juiste ip settings hebt)

dm 7000

flasch erase

language

timezone

diseqc settings + satposities

opslaan

exit exit

menu

settings

expert settings

communicatie instellingen

DHCP uit

IP instellen

gateway (router of modem)

nameserver (router of modem of dns Provider)

opslaan

 

klaar

 

en verder met je settignslijst emuutjes etc

 

cheers

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb eerst 5 verschillende versies van dreamup geprobeerd , daar lag het niet aan .toen heb ik nieuwe voeding geprobeerd .lag aan de voeding . maar wel vreemd met pli flubber ging het goed ..zelfde voeding...flashen en toen niet meer ..

zal wel n slechte dag gehad hebben.

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...