Ga naar inhoud


[TF5xxx] Codering : Wat betekenen de diverse kleurtjes ?


roubosga

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij eens haarfijn uitleggen wanneer een programma gecodeerd wordt en wanneer niet?

Gisteren 2 programma's opgenomen van Ned 1.

Boer zoekt vrouw en Keyzer en de Boer. De laatste had een groen dollarteken en Boer zoekt vrouw was half geel, half groen. Terwijl normaal gesproken alles gecodeerd moet zijn.

Verder gebeurt het nogal eens dat ik een gele $ codeer en dat hij dan na afloop half geel, half groen is. Waarom niet meteen groen?

 

Gerritjan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gerritjan,

Deze vraag houdt ons (de forumleden) allang bezig en ondanks het feit dat er al verschijdene draadjes hieraan zijn besteed heeft tot nu toe nog niemand een afdoend antwoord hierop kunnen geven. Ongeacht de kleur van het $-teken kun je er vanuit gaan dat als je een gecodeerd programma hebt opgenomen dit ook echt gecodeerd is. Zelf al kopieer je het opgenomen gecodeerde programma (waarmee je de codering weghaald) dan heb je nog geen garantie dat je een mooi groen $-teken ziet.

Ik vraag me dan ook af waarom je aandacht aan de kleur van het $-teken wil besteden .

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geel=geheel gecodeerd opgenomen

Geel/groen= deels gedecodeerd opgenomen

Groen=dan weet je zeker dat die gedecodeerd is.

 

Het is dus wel degelijk van belang, (deels) gecodeerde opnames kun je op een gegeven moment niet meer afspelen.

Het kan zijn dat je een opname probeert de decoderen en dat je een groen/geel dollarteken krijgt. Dan heeft bv de Cam een storinkje gehad door het een of ander.

 

Ikzelf gebruik quicktimer om zoveel mogelijk groene opnames te maken. Mocht dit niet het geval zijn kan je dit zelf handmatig doen of automatisch 's nacht met Sfastcopy of !! de aankomende versie van Silverline 0.3 rc3 of hoger.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...