Ga naar inhoud


[7000] /var op USB niet meer toegankelijk in Gemini 3.30


MySat

Aanbevolen berichten

(Her)kent iemand dit probleem ?

 

Gemini 3.30 prima werkend via USB stick. Flash Erase is ZEKER uitgevoerd ;-) Backup gemaakt via script etc etc. Zo nu en dan (zitten weken (zo niet maanden tussen) ben ik mijn gemounte USB stick kwijt.

 

Soms helpt opnieuw opstarten en var->USB aanvinken. Soms ook niet. Nu is de DB vannacht vastgelopen en indien ik opnieuw opstart heb ik alleen de mogelijkheid om de USB te formateren. Cam, settings en overige zaken op USB stick zijn niet te benaderen. Het lijkt erop alsof ie niet gemount wordt. Zie de USB stick wel als HW aan de dreambox als USB device.

 

Merk USD stick: Extra vaag otw ik gebruik gewoon degene die ik binnenhandbereik heb. (mocht dit er iets toe doen);-)

 

Mijn gevoel zegt me dat de stick prima en geformateerd is met alle data erop echter niet toegankelijk vanuit gemini 3.3.

 

Herken jij dit en heb je een (structurele) oplossing ?

 

Wederom alvast hartelijk bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was inmiddels voorbij het opnieuw formateren en hij is ook zeker gemount. Ik heb een flash-erase gedaan (of dat hetzelfde is wat jij een factory reset noemt, is me niet geheel duidelijk).

 

Inmiddels alle opties van Bpanel nagelopen echter nergens de optie om de VAR te verplaatsen naar de USB stick. Ik heb alleen de optie om de USB stick te formateren. Ra ra.

 

Update....

 

Flash Erase uitgevoerd en voila hij staat weer in het menu. Helaas nog niet echt de definitieve opossing gevonden dus..

 

Grtz

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash erase is eigenlijk hetzelfde ja, alleen doe ik voor de zekerheid na het flashen altijd nog even een factory reset op de dreambox zelf.

 

Ik draai zelf nog met Gemini 3.2 en daar kan je de var gewoon verplaatsen naar usb via het blue panel. Natuurlijk moet wel de stick gemount zijn anders kan ik me voorstellen dat de optie misschien verborgen is of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...