Ga naar inhoud


Seca 2 kaart V7.3 Nederland te bewerken (MOSC) ?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 677
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Alleen heeft mijn kaart ooit het settop pakket gehad PBM (00 14)en is later op zwart gezet en nu heeft de PBM waarde (02 14). Vandaar mijn interesses naar alle PBM waardes (ook van kaarten die op zwart gezet zijn).

 

Beste JD,

Ik heb een kaartje die ik heb gevonden in de witgoed container bij de gemeente. Bij canal nagevraagd of dat kaartje opnieuw geactiveerd kon worden. Op het kaartje zit volgens canal een 'enorme' betalingsachterstand + een rechtzaak.

 

Kaartje heb ik uitgelezen en zie:

Nr= 2

ID= 00 6A

DATE= 31.03.2005r.

REG CODE=00

NAME= CANALDIGITAAL

PPUA= 07 E7 2F 78

PBM= 00 00 00 00 00 00 01 5C

KEYS= 0, 1, E, C, D,

 

ps. maakt het aan te schaffen type unlooper nog iets uit? Ik koop graag in 1x het juiste model.

 

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Interpol,

 

Een unlooper heeft alleen maar zin (in jou geval) als je nog NED123 kan kijken. In dat geval kan je de BPM aanpassen en zo een tijdje het hele pakket zien totdat BPM weer gereset wordt en je weer alleen NED123 kan kijken.

 

Uiteraard kan je ook een andere CD Seca2 kaart clonen, maar dat is niet eenvoudig en voor de nog resterende periode niet zo interessant.

 

Unlooper (Ik heb de 5030 UNLOOPER MODIFICADO)kan je kopen in bijv. Spanje. Zoek maar eens op het internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ins 02: output encrypted data with ins 04

Ins 04: encrypt data with key F

Ins 06: output a random word

Ins 0A: output micro type, rom checksum and card version

Ins 0C: initialisation commands

P2 = 0 change serial number

P2 = 1 init SECA

P2 = 3 change mode (from level 3 to level 1)

P2 = 4 change mode (from level 3 to level 2) and delete [8020-22][80288047]

Ins 0E: output serial number of the card

Ins 12: output provider id-string and regional bitmap

Ins 16: output providers bitmap, pin prot status and flags

Ins 1A: output primary keys index for given provider

Ins 30: pin transactions

P2 = 0 insert/modify pin

P2 = 1 modify pin protection status

P2 = 2 modify flags (6 bits)

Ins 32: output data requested with ins 34

Ins 34: data request

Ins 36: output data requested with ins 38 and PPV event recording

Ins 38: data request and PPV event recording request

Ins 3A: send to output decrypted word

Ins 3C: ECM

nano 04: give dw for output

nano 12: parental control protection

nano 13: verify channel id with provider bitmap package

nano 15: PPV special management

nano 19: PPV preview control

nano 27: delete old PPV preview records

nano 2C: PPV tokens management

Nanocommand 2C: PPV tokens management

2C xx xx: event cost and vision number

verify credits, update PPV credits record, create PPV event record

nano 2D: delete old PPV event records

nano 31: verify PPV event id, diffusion number and vision number

nano 82: signature

nano D1: control word to decrypt

nano F1: bitmap regional code

Ins 42 and ins 8A: output results of ins 44/58/8C

Ins 44: service ECM/EMM computation

nano 23 and 24: apply next nanos to given provider

nano 25: apply next nanos to current provider

nano 71: create hash buffer

nano 82: create signature

nano 87: encrypt given word (without controls)

nano 90 and 91: create key derived from given hash buffer and index

nano D1: verify service preview record and encrypt given words

Ins 48: set flags 20.2 and 20.5

Ins 4A: show [8028-8047] and [8020-8021] contents

Ins 4C: set array [8028-8047] and [8020-8021]

Ins 50: add new provider

Ins 54: store new key to eeprom

Ins 56: encrypt given word (ins 5C) with P2 key

Ins 58 and ins 8C: verify signature for a given sequence

Ins 5A: encrypt null word

Ins 5C: give word for ins 56/5A

Ins 7C: change I/O mode and set timing (for eeprom write)

 

 

 

 

mooi dit zijn dus die ins waar iedereen zo geheimzinnig over doet maar wat heb je nu nodig om een kaart zonder iets een top vrij te geven ?? als ik het goed begrepen heb een serial veranderen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedenavond beste satters ben weer terug van 2 jaar afwezigheid nu dat mijn 2 kids naar de 1 ste kleuterklas gaan heb ik weer tijd om mijn hobby weer te herpakken , heb namelijk 2 v7.3 kaarten en heb mijn unlooper modificado al besteld die zal deze week in de bus vallen en dan kan ik eens gaan bekijken wat er mogelijk is,

 

volgende vraag binnen enkele maanden ontvang ik 2 nieuwe merlin kaarten kan iemand mij zeggen als alles nog zoals vroeger is om te loggen want je weet voor dat je je nieuwe kaart in de decoder steekt is het interressant om de activatiekey te loggen en kunnen we weer beginnen te leren....

 

 

greoten merlin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JimA3,

 

Citaat:
maar wat heb je nu nodig om een kaart zonder iets een top vrij te geven ?? als ik het goed begrepen heb een serial veranderen...

 

Nou, vooruit, je bent al een stukje op de goede weg.

 

Wil je er nog meer van weten, is het misschien interressant het hele FAQ van onderstaande meneer eens te lezen. Deze is o.m. te vinden op de site van @duwgati !!

 

Het eerste en belangrijkste stukje uitgelicht waar het jou om gaat, zie onder :

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

 

SECA-FAQ

by Roland von Gilead

 

 

Version 3.1 – 13.05.2001

 

 

 

1.2 Keys

 

Der SECA-Algo basiert auf einem 8-Byte verschlüsselten (engl.: „crypted“ oder „encrypted“) ControlWord (CW), aus welchem mit einem 16-Byte Key ein 8-Byte entschlüsseltes (engl.: „decrypted“ oder „plain“) ControlWord erzeugt wird. Hierbei werden die Operation Keys (s.u.) verwendet. Dieser Algo ist bekannt, auch kann die Signatur errechnet und die Superencryption (siehe: Instruktion 0x40) durchgeführt werden. Diese Informationen würden aber hier zu weit führen, die mathematisch-cryptographische Prozedur ist im Text „Mediaguard Musings“ von John MacDonald nachzulesen.

 

Der 16-Byte Key besteht aus einem 8-Byte Primary Key (PK) und einem 8-Byte Secondary Key (SK). Der Secondary Key KANN dem Primary Key entsprechen. PK und SK werden mit 0x00 bis 0x0F bezeichnet, so daß wir eine potentielle Möglichkeit von 16 Keys haben.

 

Die Keys 0x0C bis 0x0E stellen die Operation Keys (OK) dar. Der Key 0x0F scheint eine Sonderstellung innezuhaben. Die Keys 0x00 bis 0x0B sind die Management Keys (MK).

 

Des weiteren unterscheiden wir zwischen SECA Keys und Provider Keys. Durch die Unterteilung in SECA und in Provider Keys wurde eine Rechte-Struktur geschaffen: jeder Provider kann nur seine eigenen Daten ändern, für darüber hinaus gehende Vorgänge (wie eben das Hinzufügen oder Löschen von Providern) sind SECA Keys notwendig.

 

SECA Key 0x00 ist für so gut wie jede wichtige Operation auf der Karte nötig, wie etwa der Löschen oder Hinzufügen von Providern (Programmanbietern) sowie die Aktivierung/Abschaltung der Karte. Dieser Key ist für jede Karte unterschiedlich.

 

Der SECA Key 0x01 (67 67 05 45 0C DB F2 E1) ist identisch für alle Karten, egal von welchem Provider sie ausgegeben werden. Existiert nicht auf allen Karten (z.B. nicht mehr bei Canal Satellite Numerique France [CSN]) und wird bei Benutzung der Karte gelöscht. Im Gegensatz zum SECA Key 0x00, der nur eine einzige Karte verändern kann, ist man mit dem 0x01 in der Lage, fast alle Karten mittels EMM-G (siehe: Instruktion 0x40) zu verändern!

 

Was für die regulären Anwender gilt, muß nicht für MOSC gelten! Man kann mit eigener Software mit jedem beliebigen Management Key mittels Instruktion 0x40 Provider hinzufügen, löschen, verändern und anderes!

 

Provider Key 0x00 wird unter anderem bei PPV Jeton bzw. Event – Transaktionen verwendet. Der Provider Canal Satellite Digital España (CSD) weist Karten anscheinend alle paar Monate eine neue SA-Gruppe zu. Mit dem Provider Key 0x00 erhält die Karte dann die aktuellen Operation Keys, die neue PPUA und natürlich auch einen neuen Provider Key 0x01.

 

Äußerst wichtig ist der Provider Key 0x01. Dieser gilt für eine Gruppe von Karten und wird zum Update der Operation Keys benötigt. Mit dem korrekten Key 0x01 sowie einer gültigen PPUA erfolgt durch den Provider das Keyupdate per Superencryption. Die Daten werden dann anhand des 0x01 entschlüsselt und man erhält somit die neuen Operation Keys, die anschließend auf die Karte geschrieben werden. Wir nennen diesen Vorgang Autoupdate. Modifiziert man eine Karte derart, würde sie von den Providern wie eine reguläre Abo-Karte behandelt und ständig aktualisiert werden.

Eine Möglichkeit, eine Autoupdate-Karte zu erhalten, wäre also die Änderung der PPUA in Verbindung mit einem gültigen 01er Key.

 

Ich habe in diesem Absatz etwas vorgegriffen, alle eben angesprochenen Vorgänge werden natürlich im Text erklärt siehe: Instruktionen 0x0E, 0x12, 0x40

 

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

Ik weet dat het niet helemaal in overeenstemming is met de board regels, alleen posten in het Nederlands, maar ik heb op dit moment geen tijd om het te vertalen en kan mijn Nederlandse vertaling even zosnel niet vinden op een van mijn PC's blush .

 

Ook is er bij @duwgati een Engelse vertaling te downloaden, mocht dit jou beter afgaan om te lezen.

 

Het FAQ is geschreven in de tijd van Seca 1, maar in grote lijnen geld het zelfde voor Seca 2.

 

En, oja, ik mis een Ins in jou lijstje, de C1 40 wink , gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iets mogelijk met een smargo ?

Ik had wel wat andere proggies waarmee ik al wat kon uitlezen maar deze fd_lite kan precies met de smargo niet veel aanvangen ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...